Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 13 oktober 2006

Av grodis - 13 oktober 2006 17:00

Jag ringde... 16.45 en riktigt rolig tid för att få ett sånt samtal som hon fick av mig. Hehe... *horn i pannan*Skämt åsido. Jag ringde och hon var precis på väg att gå. Jag frågade om det var OK att jag ställde lite frågor och hon sa "visst!" så vi pratade i 10 minuter och tyvärr så är det så. De är fullbelamrade med jobb. Det ÄR fortfarande runt 4-5 par som ställt sig i kö före oss och som väntar på hemutredning de med. Tyvärr.Summa av kardemumman...Jag frågade helt sonika: "Tror du vi kan hoppas på att utbildningen startar upp INNAN jul?"Hon svarade: "Absolut!" Så nu hoppas jag verkligen på det. Och.. jag ringer om en månad igen och kollar. Och det var jag så välkommen att göra sa hon. Tack tack.Och trevlig helg!

Av grodis - 13 oktober 2006 16:31

..hon hade tydligen ingen lust att ringa och prata med mig, kösamordnaren på Familjerätten.. :-(*suckar*Nåväl, nu är det helg och min första och enda arbetsdag är till ända. Blir skönt att komma hem och ta det lugnt igen, för jag är inte 100% kry än känner jag..

Av grodis - 13 oktober 2006 13:28

Ja, inte i DEN kön då.. men BFA-A:s kö i Bolivia!Kolla, kolla, kolla!!http://www.bfa-a.se/index.php?option=com_content&task=view&id=307&Itemid=62

Av grodis - 13 oktober 2006 13:17

...men det var telefonsvarare med hennes röst så jag talade in ett meddelande. Får se om hon är snäll och ringer upp idag på e.m *hoppas hoppas hoppas*Hon lär känna igen mig/oss vid det här laget .. och jag hoppas det inte är någon nackdel att jag ringer nu igen... ehum... Men å andra sidan så är hon jättetrevlig och har själv sagt att jag FÅR ringa hur många gånger som helst, så jag tar fasta på det! ;-)*tumhållning önskas!*Pirr....

Av grodis - 13 oktober 2006 12:47

..och idag är det EXAKT 7 månader sen vi misslyckades med vårt sista IVF-försök och lade på vår ansökan för adoption på lådan.Par nr 13 var vi också i kön innan sommaren. Nu har vi varit runt par 4-5 sedan i augusti och jag tycker det är både konstigt och frustrerande att vi fortsätter på samma siffra månad efter månad...DÄRFÖR ska jag ringa och kolla med kösamordnaren igen. Hehe... ska bli ett litet "pain in the a-s".... >;-) Skämt åsido, jag ska inte bråka... bara ifrågasätta HUR det kan vara så och varför kön inte rör sig. När jag ringde i september så sa de inte september, men kanske oktober. När maken ringde för drygt en vecka sen så lät det "inte oktober, men kanske november".Jag tänker inte tillåta det mer!Fredag den 13 må så vara... hon skulle vara tillbaka kl. 13(!) och då hänger jag på låset och då ska jag banne mig ha bättre besked än maken fick förra veckan!*stampar foten i golvet*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards