Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 4 oktober 2006

Av grodis - 4 oktober 2006 23:07

Jippie! Kanske är det snart äntligen sängköp på G!Inte ny säng så.. men ny gavel + sockel! Maken gillade den också och på bilden är den i valnöt, men vi kommer isåfall välja oljad ek, för vi ska lägga in ekparkett på övervåningen i vinter.Tänk att ha ett fint inramat foto på vår änglapojke Viktor i mitten.. lite fina ljuslyktor uppepå... *mys* Och bra litteratur i facken på sidan + mobilen (väckarklockan).Jag tycker det blir en bra lösning i vårt sovrum som är rätt trångt. Vad säger ni?? *nyfis*

Av grodis - 4 oktober 2006 21:24

..tills jag ska "hänga på låset" och ringa Familjerätten igen! Skam den som ger sig!Men, det är lika bra att (försöka) ligga lågt... så jag inte blir lika ledsen, besviken & frustrerad (och ARG!) som jag blev idag. Hoppas, hoppas att vi åtminstone kommer fram och får ett besked imorgon!Det står säkert still, som vanligt. Typ "lugnet före stormen" eller något. Jag känner det på mig. Kösamordnaren säger säkert: "Tyvärr, det har inte hänt så mycket sen sist du ringde och kollade". Eller något.Nä, positiva tankar nu!Tack alla ni som peppar och finns här för mig! Betyder massor!Nu ska jag (återigen) leta efter min "GI-bok" av Ola Lauritzon, behöver den!!Nattinatt!

Av grodis - 4 oktober 2006 11:04

Fick djävulshorn i pannan och har nu testat ALLA 12 nummer till olika personer på Familjerätten och nu helt plötsligt så låter det så här på ALLA:"Den ni söker är på Tjänsteresa och återkommer den 5 oktober"*sur* :-(Morr...........................!!!

Av grodis - 4 oktober 2006 10:41

Vad ska man säga..?Nu är klockan snart 11 och jag har fått makens tillåtelse att "jaga" reda på kösamordnaren för besked. Jag har ringt på alla möjliga personer på Familjerätten nu, utan att få ett enda svar. Till slut gick växeln in och sa att många på ProAros är på utbildning idag, men att de inte fått meddelande om att Familjerätten skulle vara det. Hon har iallafall tagit mitt namn och telefonnummer och mailat det till kösamordnaren, men kunde inte lova att hon hör av sig idag eftersom hon ju KANSKE är på utbildning....*trött & frustrerad*

Av grodis - 4 oktober 2006 08:18

..att få tag i Familjerätten och kanske ÄNTLIGEN få besked om hur vi ligger till i kön!? Maken sa i bilen på väg till jobbet att han ringer och försöker komma fram till kösamordnaren till kl. 09.00, då han ska på utbildning. Sen får jag ta över! Det känns bra. Vi är helt överens om det och det känns skönt att höra det från honom själv och att det inte är jag som pressat honom att jag vill ringa "istället". Idag hoppas vi på besked - och BRA såna! *pirr*Igår kväll var jag på en jättemysig och trevlig tjejmiddag på en av stans restauranger. Vi har alla lärt känna varandra genom "IVF-tjejträffar" och fortsatt att träffas på det privata planet. Jättemysig kväll med mycket skratt och jag hoppas det blir fler gånger. :-) Vi var 5 tjejer. 2 har fått 1 dotter var. 1 är höggravid med sitt första barn. 1 väntar på äggdonation. Och så jag, väntar på adoption. Vi har nästan täckt hela registret.. Trots vår krokiga och olika väg, så pratar vi alla så bra med varandra och har stor förståelse och intresse inför allas situation. Mysigare tjejer är svåra att finna och det måste jag säga att det är det POSITIVA med hela den här IVF-karusellen som vi gått igenom, annars hade jag aldrig mött dessa fina tjejer!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards