Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 9 oktober 2006

Av grodis - 9 oktober 2006 21:15

Så ÄNTLIGEN.. är projektet halsduk avklarat!Sen att det tagit mig TRE ÅR att sticka denna behöver vi inte tala så högt om... ;-)Faktum är att detta har varit ett projekt när jag besökt min farmor i norrland, och då inte de gånger jag varit där på sommartid utan höst/vinter. Alltså har inte tillfällena varit så många. När vi var där i september så hjälpte farmor mig att sticka klart de sista varven och ikväll har jag suttit och gjort slutfinishen; nämligen att fästa alla trådar och tillverkat fransar!Nu är den klar alltså! Till makens stora glädje.. ;-)Dessvärre ville han inte vara med på bild och vara modell *fegis* så jag la bara upp den på köksbordet och fotograferade den. Inte så pjåkig för att vara stickad av en som INTE kan sticka va? ;-)

Av grodis - 9 oktober 2006 14:07

..och försöker andas genom en totalt igentäppt däsa... (näsa)...vilket inte är lätt. Beslutade mig för att vara hemma idag då morgontempen låg på 37,5 och jag brukar ha under 37 grader i vanliga fall. Är allmänt hängig och har ont i kroppen också, så jag skulle nog inte göra så stor nytta på jobbet (mer än att kanske smitta ner några kollegor) så jag beslutade mig för att ta en karensdag idag och vara hemma och vila. Längtar enormt efter näsdropparna som kommer hem med maken efter 17:00 någongång! (Inte alltid så roligt att bo på vischan, dryga milen från närmsta Apotek...)Och vila är det jag gjort/gör. Vaknade 13.40 Jösses... I och för sig var jag ju vaken mellan 06:30 och 08:30 och ringde och sjukanmälde mig och så, men ändå. Trött är jag...Mitt projekt Sluta bita på naglarna går bra och jag har idag inte bitit på naglarna på EN vecka! :-) En liten kant har vågat sig upp och faktum är att jag inte använder några som helst "hjälpmedel" utan bara tänker mig för och det verkar ju funka!Nu ska jag dricka en kopp chaithé och mysa i soffan en stund...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards