Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2006

Hemma från jobbet...

Av grodis - 9 oktober 2006 14:07

..och försöker andas genom en totalt igentäppt däsa... (näsa)...vilket inte är lätt. Beslutade mig för att vara hemma idag då morgontempen låg på 37,5 och jag brukar ha under 37 grader i vanliga fall. Är allmänt hängig och har ont i kroppen också, så jag skulle nog inte göra så stor nytta på jobbet (mer än att kanske smitta ner några kollegor) så jag beslutade mig för att ta en karensdag idag och vara hemma och vila. Längtar enormt efter näsdropparna som kommer hem med maken efter 17:00 någongång! (Inte alltid så roligt att bo på vischan, dryga milen från närmsta Apotek...)Och vila är det jag gjort/gör. Vaknade 13.40 Jösses... I och för sig var jag ju vaken mellan 06:30 och 08:30 och ringde och sjukanmälde mig och så, men ändå. Trött är jag...Mitt projekt Sluta bita på naglarna går bra och jag har idag inte bitit på naglarna på EN vecka! :-) En liten kant har vågat sig upp och faktum är att jag inte använder några som helst "hjälpmedel" utan bara tänker mig för och det verkar ju funka!Nu ska jag dricka en kopp chaithé och mysa i soffan en stund...

 
 
Elin

Elin

9 oktober 2006 18:50

Men gumman! Krya på dig nu. Vad bra du har varit som inte bitit på naglarna! Heja heja heja! KRAMIS :o)

http://sedlacek.se

 
Linda med 4 barn

Linda med 4 barn

10 oktober 2006 08:14

ska tala om att jag med är nagelbitare så länge jag kan minnas...tror jag fick det från pappa som alltid bet.
Så trist o aldrig få ha långa fina naglar, men jag fuskar ibland när jag vill vara fin...då köper jag lösnaglar..det gjorde jag när vi gifte oss...jag ville inte gifta mig i nerbitna naglar *fniss*...de var såååå fina...men gud så jobbigt o knappt kunna knäppa sina byxor..man blev så handikappad...kunde knappt ta i nåt för naglarna var i vägen. Men det är väl sånt man vänjer sig vid om man haft långa naglar en tid.

http://freja76.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

10 oktober 2006 12:53

Elin>>TACK! Känner mig lite stolt faktiskt och jag vet ju att jag kan! Nu hoppas jag bara att de växer ut utan att skiva sig och krångla för då vet jag av erfarenhet att det är lätt att ge upp... Kram!

Linda>> Ja, visst är det trist.. och fult! Jag vill inte längre hålla på att tänka på att gömma mina händer pga nedbitna naglar. Mitt mål är inte heller att få långa, utan bara lite ovanför fingertoppen och fräscha! Jobbar ju med data så långa klor passar inte heller.. och det vet jag inte om jag tycker är så värst snyggt heller..?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards