Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2006

Projekt halsduk avslutat!

Av grodis - 9 oktober 2006 21:15

Så ÄNTLIGEN.. är projektet halsduk avklarat!Sen att det tagit mig TRE ÅR att sticka denna behöver vi inte tala så högt om... ;-)Faktum är att detta har varit ett projekt när jag besökt min farmor i norrland, och då inte de gånger jag varit där på sommartid utan höst/vinter. Alltså har inte tillfällena varit så många. När vi var där i september så hjälpte farmor mig att sticka klart de sista varven och ikväll har jag suttit och gjort slutfinishen; nämligen att fästa alla trådar och tillverkat fransar!Nu är den klar alltså! Till makens stora glädje.. ;-)Dessvärre ville han inte vara med på bild och vara modell *fegis* så jag la bara upp den på köksbordet och fotograferade den. Inte så pjåkig för att vara stickad av en som INTE kan sticka va? ;-)

 
 
Ingen bild

Soff

10 oktober 2006 08:36

Åh vilken snygg halsduk, vad duktig du har varit. Du har ju talang för det här med sömnad...kanske kan man få lite hjälp framöver? ;-)

Hoppas du mår bättre idag, annars får du svepa om dig halsduken, på med raggsockorna, koka en kanna te och kura ihop dig framför tvn med en bra film.

*KRAM*

 
Elin

Elin

10 oktober 2006 11:08

Hmprf! Kan inte du sticka?? Den var ju jättefin ju! :-) Nu får vi starta en stickjunta i stan tror jag. KRAMeliKRAM och hoppas att du mår bättre idag!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Grodis

10 oktober 2006 12:51

Soffvännen>> Tack! Talang vet jag inte direkt för jag minns inte ens hur man lägger upp maskor.. hehe.. Mår dessvärre sämre idag så jag dricker thé för fulla muggar och sitter med både tjocka sockor och poncho på mig... KRAM!

Elin>>Nix, jag kan ju inte det! *s* Tur jag har en farmor som kunde hjälpa mig för nu lär det dröja lääänge innan jag startar ett stickprojekt igen! Du må tro att maken tjötat om att få sin halsduk under dessa 3 år! ;) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards