Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 5 november 2006

Av grodis - 5 november 2006 09:13

Bara någon timme efter jag skrev inlägget om "ljuständning" igår började jag känna mig konstig. Magen började värka på ett konstigt sätt och sakta kom illamåendet. Jag trodde att det kanske kunde bero på den jobbiga situationen som är på jobbet (och som jag inte kommer skriva om på min blogg) och att det kanske var en släng av katarr. Stod i mitt lilla syrum, vid strykbrädan och nålade gardiner jag skulle sy av på bredden då detta inträffade. Ganska snart insåg jag att detta inte "bara" är katarr, utan något annat. Rusade in på toa och där kom det från "båda håll" samtidigt... Need I say more..?Bäddade ned mig i sängen och tänkte att detta nog bara är tillfälligt, men en gång blev 2... och 3... och 4... och 10... och hela kvällen/natten. Jag känner mig allmänt mörbultad och slut nu kan jag lugnt säga.Det som gör mig mest arg, förtvivlad och förb-nnad är att vår middag med Soff78 och hennes make blev inställd och det är jag SÅ ledsen och besviken för! F-n! :´-( Så jävla typiskt att detta skulle hända just DEN dagen. Dagen som vi planerat för i flera veckor och t o m fixat en fin inbjudand skriftligt till våra män... (det var vi fruar som skulle stå för denna kväll nämligen)Jag hoppas att vi får till det en annan dag/kväll inom en snar framtid istället och att Soff78 o maken hade en mysig kväll på restaurangen på tu man hand igår.Själv mår jag sisådär och ska försöka få i mig en tallrik yoghurt nu. Se om den vill stanna kvar. Jag orkar inte ligga i sängen mer då min rygg tar stryk, så jag ska försöka vara uppe lite idag. Maken är på väg till Nyköping i detta nu för att täcka över en båt som hans far köpt, en Mälar-30, som maken nog är väldigt avis på....-------------------------Hittade recept på vätskeersättning som man kan göra själv. Bra när man som vi bor på vischan och har svårt att komma till ett öppet Apotek på helgen...Egen vätskeersättning* 1 liter vatten* 3 msk (45 ml) vanligt socker eller 2 msk (30ml) florsocker* 0,5 tsk (2,5 ml) salt Obs! vanligt salt (natriumklorid) ej magnesiumsalt.Koka upp och låt svalna. Kan smaksättas med 2 tsk juice. Man kan även göra blandningen på 1 liter svagt te. Var noga med måtten.-------------------------Kolla vad jag precis såg!! Någonstans där tiden INTE står still iallafall! http://www.bfa-a.se/index.php?option=com_content&task=view&id=320&Itemid=62

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards