Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 21 november 2006

Av grodis - 21 november 2006 22:39

..när jag sitter och slösurfar hemma så halkar jag in på sidor som handlar om adoption. Tro mig, jag har INTE läst på mycket alls! Ikväll har jag hittat lite resedagböcker från par som i sin tur hämtat barn i Bolivia och jag kan bara inte ta in att vi också ska få göra det!? (Om allt går bra vill säga.. *peppar peppar*)När jag vågar släppa in den känslan i kroppen, vågar hoppas, vågar tro... då blir det en sån svindlande känsla i min kropp att jag nästan mår illa. Låter kanske dumt, men det är "too much"... kommer jag/vi fixa detta underbara - detta stora som är på väg att ske?! Jag mår illa - inte av negativa känslor.. utan av lycka. En väldigt märklig känsla, men helt underbar!Det kommer bli mycket att fixa och dona med framöver och jag hade idag (och kommer även ha imorgon) svårt att koncentrera mig på Flash-kursen jag går på jobbet. Känns som om min hjärna är gjord av teflon och att ingenting fastnar. Jag är bara i Bolivia och hämtar barn.... Dagdrömmer massor och varken lyssnar eller ser emellanåt (läs ofta)... Känner mig dum, för jag känner mig inte intresserad av att lära mig detta. Dum för att jag blir frustrerad när jag inte förstår vad kursledaren pratar om och när jag inte hänger med. Känns som om jag borde strunta i kursen, men det kan jag inte heller göra för hur skulle det se ut inför alla på jobbet?Nåväl, ny kursdag imorgon och jag får försöka göra mitt bästa då... sen är det uppehåll på 1,5 vecka, sen har jag kurs igen SAMMA dag som vår Hemutredning börjar!? KAOS!Min frisör ringde ikväll iallafall och hade fått en återbudstid så jag fick klippning nästa torsdag! Perfekt! Man vill ju göra gott intryck på första träffen med hemutredarna den 4:e... ;-) Dock blir det bara klippning nu och ingen färg/slingor. Jag ska iallafall tona håret igen (chokladbrunt) för att få bort lite utväxt + vissa envisa gråa strån(!) som envisas med att dyka upp lite här och där... *suckelisuck* Jag är faktiskt bara 31... *muttrar*Nu är det dags för lite sömn... och tankar i natten.... drömmar om ett land och en Liten som finns långt, långt borta....*13 dagar kvar....*

Av grodis - 21 november 2006 08:33

...eller inte Kurt.. men med några kollegor.Jag ska sitta på kurs idag och imorgon och försöka lära mig ett nytt program att jobba i. Alltså ytterligare ett program, så jag kan göra banners till Internet är det tänkt. Får se om det fastnar något på min teflonhjärna eller ej? ;-)En god natts sömn. Frukost har intagits. Kaffemuggen och vattenkaraffen är med. Anteckningsblocket och penna likaså.Igår kväll var jag och maken och handlade. Ingen planerad handling, men välbehövlig. Vi kopplade på "GI-hjärnan" så gott vi kunde och handlade ENBART och BARA bra saker! Känns skönt. :-) När vi kom hem lagade jag färsk laxfilé som jag marinerat med lite olivolja, färsk chilifrukt och riven ingefära. Till det ugnsrostade grönsaker och rotfrukter av alla de slag. Gottigott!Ha en fin tisdag allihop!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards