Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 28 november 2006

Av grodis - 28 november 2006 22:15

Har jag nämnt förut att jag har fullt upp?! ;-)Ikväll var det dags för ytterligare en trevlig aktivitet efter jobbet; nämligen en utflykt med arbetskollegor till Åsby Trädgård. Det är en årligen återkommande tradition att åka dit i slutet av november och ladda inför julen. I år har de dessutom byggt om och har jättemycket fina inredningsprylar och shoppingtarmen suger rejält när man strosar omkring där kan jag lova! I år fick jag dock nöja mig med en lyxig variant på Amaryllis som hette "Miracle" och som lagom till jul kommer blomma med fina mörkt röda blommor, 1 "ljusgardin" till vardagsrummets lilla fönster mot framsidan, grön mossa att ha i adventsljusstaken.. och lite annat smått o gott!Längtar efter att få börja julpynta lite smått i form av ljusstakar i fönstren och adventsstjärnan i fönstret på övervåningen... Byta till mina julgardiner från Indiska så det blir lite "rött och murrigt".... Till helgen ska jag/vi äntligen få smaka glöggen jag satte för 3 veckor sen, spännande!Nu ska jag lägga huvudet på kudden.. *trött**Natti natt*

Av grodis - 28 november 2006 10:49

Åh, så skönt det är med massage! Särskilt avslappningsmassage, som jag så väl behöver i dessa dagar... 40 minuters total avslappning och njutning... ryggen, armarna, nacke, ansikte... Nu ska jag klunka i mig en massa vatten!

Av grodis - 28 november 2006 08:32

Nu är det snart exakt 2 månader sen jag slutade bita på naglarna, hurra för mig! MEN..! Nu kommer prövningarnas tid, för nu är naglarna så pass långa som jag max vill ha dem och nu börjar de gå av/skiva sig/få ett hack i sidan... Imorse var det långfingernageln som var på väg att gå av och jag filade ned den lite + de andra. Jag är dålig på just att fila ned dem, men det har ju hittills gått bra. Så här långt har det gått bra för mig förut, men när de en efter en börjar gå av då brukar jag falla tillbaka i mina dåliga vanor och bita av dem och whips(!) så sitter jag där med fula nedbitna naglar igen. Det ska/vill jag inte göra denna gång!Samtidigt så närmar sig hemutredningen med rasande fart och jag har god lust att bita ned dem av nervositet.. men jag SKA stå emot!Bara 6 dagar kvar!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards