Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 2 november 2006

Av grodis - 2 november 2006 20:59

Så ÄNTLIGEN fick jag tummen ur och handlade alla ingredienser till glöggen och nu är det äntligen klart! Eller inte klart egentligen, för den ska ju stå och jäsa i 3 veckor nu... Lagom till 1:a advent ska den vara klar och förhoppningsvis drickbar.Receptet? Visst får ni det!GLÖGG5 liter svagdricka2,5 kg socker50 g jäst5 st skivade potatisar500 g russin1 bit ingefära2 påsar nejlikor1 påse kardemummaBlanda allt i en 10-liters hink. Sätt på plastfolie som du gör lufthål i (alt. en tunn kökshandduk som jag gjorde och la över och knöt ett snöre runt så inga flugor eller annat kul tar sig in...) Efter två veckor, när det slutat jäsa, kan du grovsila innehållet. Efter ytterligare en vecka kan du tappa upp på flaskor och ha glöggkalas!Jag kan dock inte säga om detta blir en god glögg eller ej, för har aldrig gjort egen glögg förut! ;-)

Av grodis - 2 november 2006 15:15

Tjoohooo! Idag är det 1 månad sen jag började mitt sluta-bita-på-naglarna-projekt och jag har fortfarande INTE bitit av en enda nagel! De har i dagsläget blivit lagom långa och faktiskt rätt snygga med en fransk manikyr, om jag får säga det själv... ;-) Känns jättekul och fräscht, och framför allt; jag slipper gömma mina händer pga fula nedbitna naglar!I förra veckan köpte jag ett jättebra och praktiskt "ta-hand-om-naglarna-box" från Kicks för 195:- istället för 395:- från Mavala och i måndags satt jag i en timme och filade, putsade och målade. Resultatet blev som sagt en fin fransk manikyr och en svag rosa ton på naglarna. Tyvärr funkar inte vår dator hemma så jag kan lägga ut bild på min hand... men det kanske kommer framöver.. *s* (hur fånigt lät inte det DÄR då?!)Så nu räknar jag mig som en nykter fd nagelbitare! *peppar peppar*

Av grodis - 2 november 2006 11:17

Inga ord behövs... ;-P

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards