Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 1 november 2006

Av grodis - 1 november 2006 21:33

Nog för att jag ville ha snö, men den lilla yttepytte snön som kom var ju inte mycket att hänga i julgranen. Dessutom blåser det sv-nkallt från norr och man vill inte vara ute långa stunder inte...Hemma hade vi hela 12(!) grader inne när vi kom hem från jobbet ikväll... *brrrr* Ja, vi SKA sätta upp de nylackerade elementen... ;-) Tur vi har braskamin, tofflor och ullplädar... Ikväll har jag varit på spanskakursen för 8:e gången! Bara 2 gånger kvar nu ju... Lite sorgligt.. Jag tror jag glömt skriva att jag redan förra veckan hörde mig för med min spanskalärare (som för övrigt är ifrån Chile!) om hon kunde tänka sig att vilja översätta våra handlingar till spanska sen innan vi (förhoppningsvis) får skicka ner dem till Bolivia, och det skulle hon så gärna göra sa hon! :-D Vore ju kanon isåfall! Jag hoppas bara att hon FÅR göra det nu också, för det är väl lagar och regler med det också kan jag tänka? Men en mer passande kvinna kan ju knappast finnas, som själv är latinamerikanska och allt... hela hennes familj är ju från Chile. Hoppas det går igenom, det vore toppen! Vi skulle hålla kontakt via mail framöver så jag skulle bara höra av mig om/när det blir dags. :-)Blir nog en tidig kväll i säng ikväll. Borde läsa lite i Predikanten så jag slipper börja om i den IGEN kanske..?

Av grodis - 1 november 2006 08:13

Jippieeeee! Så kom den då, den första snön! Som jag längtat! Visst, det är snöstorm och kallt och jävligt värre.. men det gör mig inget.. jag jobbar ju inomhus! ;-)Igår kväll var jag som ett litet barn på julafton när jag ett antal gånger gick fram till fönstrena och tände ute för att se om det kommit någon snö, men icke! Kl. 00.30 när jag gick och lade mig så hade det fortfarande inte kommit någon snö så jag suckade när jag gick och la mig och tänkte att det blir väl bara regn här, som vanligt... Men det kom snö och jag är glad!Se nu till att köra försiktigt allihop och jag hoppas verkligen att vinterdäcken är på!? För nu kan man inte säga att vintern kom som en överraskning.... de har ju varnat i flera dagar... ;-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards