Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 1 november 2006

Första november = första snön!

Av grodis - 1 november 2006 08:13

Jippieeeee! Så kom den då, den första snön! Som jag längtat! Visst, det är snöstorm och kallt och jävligt värre.. men det gör mig inget.. jag jobbar ju inomhus! ;-)Igår kväll var jag som ett litet barn på julafton när jag ett antal gånger gick fram till fönstrena och tände ute för att se om det kommit någon snö, men icke! Kl. 00.30 när jag gick och lade mig så hade det fortfarande inte kommit någon snö så jag suckade när jag gick och la mig och tänkte att det blir väl bara regn här, som vanligt... Men det kom snö och jag är glad!Se nu till att köra försiktigt allihop och jag hoppas verkligen att vinterdäcken är på!? För nu kan man inte säga att vintern kom som en överraskning.... de har ju varnat i flera dagar... ;-)

 
 
Anne

Anne

1 november 2006 09:30

Hejsan, visst är det härligt med den första snön, vi har också fått den och barnen blev så glada så de gick ut och lekte redan klockan halv sju på morgonen :-)
Jag har precis börjat att blogga men det verkar roligt så det kommer nog att skrivas här flera gånger i veckan och inte varje dag.
Lägger till dig i min länk!
Hälsningar: Anne

http://anne.bloggagratis.se

 
Fialotta

Fialotta

1 november 2006 09:37

Ja visst är det härligt med snö. Igår när jag var ute på morgon promenaden så knarrade det så härligt under skorna. Vi har visserligen haft lite snö ett tag här uppe, men förra helgen kom de riktigt ordentligt i form av snöstorm.

http://www.fialotta.bloggagratis.se

 
Magda

Magda

1 november 2006 10:42

Grattis till första snön! Allt blir så mycket ljusare o det är roligare att gå ut. Men snöstorm låter inte kul. Jag tycker att det kan komma 1 meter snö på en gång o sedan vara 10 minus o inte komma mer snö på hela vintern. Då skulle jag vara nöjd. :)

http://magda.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

1 november 2006 10:44

Härligt va?!?! :) Jag fick snabbt som bara den i morse styra om mina planer, lämna bilen hemma och ta en taxi till flygplatsen. Jag har inte hunnit byta till vinterdäck ... Men jag kom fram och får snällt ordna en taxi hem ikväll också. Sköt om dig vännen. November ska bli er månad, det hoppas jag verkligen! KRAM

http://www.malika.se

 
Ingen bild

solna-madde

1 november 2006 13:31

Brrrrrrrr..... Leia såg väldigt skeptisk ut där hon satt i vagnen när vi var på väg till BVC i morse. Vinteroverallen (premiär idag!) gjorde att hon såg ut som ett väldigt sött men stort blåbär ;-) Det blåser väldigt mycket här och det blir inte riktigt det där romantiska snöfallet med snö som kommer vågrätt...
Nu är november här och det vore ju rackarns om ni inte ska få kallelsen den här månaden iaf. Jag håller tummarna!
I Solna är det inte lika roligt på adoptionsfronten. Helt plötsligt har vi val att göra och det gör ont i magen, det känns liksom om man leker gud när man (i min hjärna) väljer bort barn som faktiskt _också_ behöver ett par föräldrar och en storasyster som vi i vår familj kan erbjuda. Men vi har några månader på oss att ligga sömnlösa på, inga beslut kommer att tas innan årsskiftet hur som helst.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards