Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 1 december 2007

Av grodis - 1 december 2007 21:46

December kunde inte börjat bättre.

Dagen har tillbringats tillsammans med Sarah och hennes två underbara barn, Nils & Ingrid. Jag kom fram lite senare än vad jag först tänkt då kudden var lite för skön imorse och att jag sen ville köpa med mig en blomma till Sarah och Plantagen öppnade kl. 10. Strax före lunch var jag iallafall framme och möttes av stora famnen av både Sarah och Nils. Lilla Ingrid var blyg och väldigt trött så hon gick och lade sig och sov middag medans vi andra satte på julmusik och förberedde sedan en deg som jäste sig stooooor..!

(se bilden, som jag lånat från Sarah´s blogg)

Degen jäste, jäste... och jäste!


Vi bakade över 100 st lussebullar och Nils var en liten charmör som var så duktig och bakade jättefina lussekatter ā la Nils och charmade mig totalt. När Ingrid sovit närmare, vad var det, 2 h nästan tror jag, kom hon upp med rosenkind och rufsigt hår och smakade nybakta lussekatter med ett glas mjölk. Vi fick godkänt! ;-D


Alla våra snygga bullar!

(En rejäl hög med fina lussekatter! Säkert var det ca 10 st till innan detta foto togs av Sarah... ;-))


Lite mys i soffan efter att bullarna gräddats klart. Två små lintottar, härligt pigga och energiska barn, sprang omkring och busade, så att föra ett samtal var inte så lätt. ;-) Men jag njöt av dagen och nu mer än någonsin vet jag hur mycket jag saknat Sarah och hennes lilla familj. Nu mer än någonsin vet jag hur mycket jag saknar att få detta lilla "kaos" själv.


TACK älskade vän för idag. TACK för att ni är en del av mitt liv, om än alltför långt bort och för sällan. Det får bli ändring på det. :-)


*K Ä R L E K*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards