Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 11 december 2007

Av grodis - 11 december 2007 21:51

Det är inte min starka sida att återberätta saker, tyvärr.

Men det händer en massa i Bolivia. Både spännande och mindre spännande saker. Jag hoppas innerligt att det leder till något bra, både för folket i Bolivia och för framtiden.


Men jag hoppas också innerligt att det inte ska "ställa till det för oss"....


Ni förstår va..? ;-)


Apropå ingenting så är taket numera färdigmålat och vitt, vitt, vitt!

Så fint och ljust det blev. Imorgon är det dags för mig att börja slipa ner spaljén som normalt sätt sitter som fallskydd vid trappen på övervåningen. Den ska också bli vit. Det tror jag blir fräscht!

Beställde tapeterna imorse så de ska hinna komma hem innan helgen. Tänk om man fått tummen ur innan så hade vi kunnat börja tapetsera redan på torsdag och kanske varit klara till helgen. Men nu är det som det är... Kanske hinner vi få in nya ekparketten i helgen? Vore såååå najs om de stora bitarna faller på plats så jag kan ägna mig åt inredning snart... Det är ju roligast! ;-D


Blev inspirerad att få in nya färger på bloggen så numera har jag sovrumstapeten som bakgrund och lite brunt och beige, precis som färgerna ska bli i sovrummet. Dessutom har jag lekt lite i Photoshop med en bild på ett litet bolivianskt barn som kikar fram bakom ett tygskynke. Det passar inte mig med en julröd blogg och tomteluva på i år då jag verkligen har NOLL julkänsla what so ever....


Nu dags att sussa. Måste försöka ta igen lite sömn, då det blivit sena kvällar på sistone. *gäspar*


Nattinatt!

Av grodis - 11 december 2007 21:30

Ikväll har jag träffat ett litet Mirakel. Knappt 2 dygn gammal.

Så liten. Så skör. Så underbar.


Med sina mörka små pepparkornsögon blinkade hon till ibland och kikade försiktigt upp, för att sedan snabbt sluta dem igen.

Hennes små, små rynkiga händer letade sig till varandra och hon gnuggade sitt lilla ansikte. Små söta små ljud ur den lilla munnen med den perfekt formade amorbågen, ärvd av sin vackra mamma.

Hennes ögonbryn höjdes som lite av förvåning ibland. En liten grop i hakan, efter hennes pappa. Massor av guldglänsande hår, precis som sin mor och far. Som en liten trollunge.


Så perfekt. Så fulländad.


Välkommen till jorden lilla Du!

Ser fram emot att få lära känna dig och följa dig genom livet!

Av grodis - 11 december 2007 00:14

Nu ni, mina damer och herrar...


Vi har BESTÄMT oss!

För tapet i nya sovrummet alltså. Mitt magonda är väck och jag känner mig så nöjd med vårt gemensamma val. I två veckor har jag våndats och svettats över att hitta tapeter till vårt sovrum och faktum är att jag haft lite panik sista dagarna och tänkt att vi målar allt vitt. Men nu så.. äntligen!


Det blir denna tapet från eco design II i en jätteskön grön nyans!

Den passar grymt bra till ekparketten också och det avgjorde saken. Desutom är det "liv" i den och den blir inte platt och det avgjorde vårt val här hemma ikväll. Vi hade egentligen med oss samma tapetbok för en annan tapet som vi fastnade för i affären nämligen... ;-)

Och vet ni förresten? 

Faktum är att när jag för 2 veckor sedan besökte färgaffären första gången så frågade en kvinna som jobbade där om jag ville ha hjälp och jag svarade: "Ja, jag vill ha en tapet i någon skön grön färg till vårt sovrum. Den ska passa bra till ekparkett och vitmålat slätt tak".


Hon tog fram precis DENNA som vi nu bestämt oss för!


Över 8.000 olika tapeter senare (nej, jag skojar INTE...) så blir det alltså den allra, allra första tapeten jag såg. Lite komiskt... ;-)


Till den blir det denna sängstomme (fast i ekfanér):

Den är från Mio och därifrån har jag även lånat bilden. Bra modell som man slipper dammsuga under sängen så jätteofta... ;-P

Det blir dock bara själva stommen, för sänggaveln ska jag tillverka själv i plywood "vaddera" med skumgummi och sedan ett schysst tyg jag sett på Åhléns med mörkbrun botten och bladmönster i olika sköna gröna nyanser och vitt. (Om det nu går ihop med tapeten vill säga..)


Drömmer sedan om en ryamatta som denna:

(Bild från Jörgens matthus)


Den heter "Lappland" och vi har en likadan fast rund och svart i vardagsrummet. Kanonfin och urskön att sätta ner fötterna på. :-)


Till sist får vår fina lampa som nu står i vardagsrummet tillfälligt flytta upp i sovrummet sen och stå på en Malm-byrå, också den från IKEA.

(bild från IKEA)


Lite schyssta grejer att pynta med sen bara.. kuddar och så mitt fina överkast som mormor gjorde till mig i 30-års present som jag bloggade om häromdagen.


Voila!


Vad tror ni? :-)


~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards