Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 december 2007

Grönt är skönt!

Av grodis - 11 december 2007 00:14

Nu ni, mina damer och herrar...


Vi har BESTÄMT oss!

För tapet i nya sovrummet alltså. Mitt magonda är väck och jag känner mig så nöjd med vårt gemensamma val. I två veckor har jag våndats och svettats över att hitta tapeter till vårt sovrum och faktum är att jag haft lite panik sista dagarna och tänkt att vi målar allt vitt. Men nu så.. äntligen!


Det blir denna tapet från eco design II i en jätteskön grön nyans!

Den passar grymt bra till ekparketten också och det avgjorde saken. Desutom är det "liv" i den och den blir inte platt och det avgjorde vårt val här hemma ikväll. Vi hade egentligen med oss samma tapetbok för en annan tapet som vi fastnade för i affären nämligen... ;-)

Och vet ni förresten? 

Faktum är att när jag för 2 veckor sedan besökte färgaffären första gången så frågade en kvinna som jobbade där om jag ville ha hjälp och jag svarade: "Ja, jag vill ha en tapet i någon skön grön färg till vårt sovrum. Den ska passa bra till ekparkett och vitmålat slätt tak".


Hon tog fram precis DENNA som vi nu bestämt oss för!


Över 8.000 olika tapeter senare (nej, jag skojar INTE...) så blir det alltså den allra, allra första tapeten jag såg. Lite komiskt... ;-)


Till den blir det denna sängstomme (fast i ekfanér):

Den är från Mio och därifrån har jag även lånat bilden. Bra modell som man slipper dammsuga under sängen så jätteofta... ;-P

Det blir dock bara själva stommen, för sänggaveln ska jag tillverka själv i plywood "vaddera" med skumgummi och sedan ett schysst tyg jag sett på Åhléns med mörkbrun botten och bladmönster i olika sköna gröna nyanser och vitt. (Om det nu går ihop med tapeten vill säga..)


Drömmer sedan om en ryamatta som denna:

(Bild från Jörgens matthus)


Den heter "Lappland" och vi har en likadan fast rund och svart i vardagsrummet. Kanonfin och urskön att sätta ner fötterna på. :-)


Till sist får vår fina lampa som nu står i vardagsrummet tillfälligt flytta upp i sovrummet sen och stå på en Malm-byrå, också den från IKEA.

(bild från IKEA)


Lite schyssta grejer att pynta med sen bara.. kuddar och så mitt fina överkast som mormor gjorde till mig i 30-års present som jag bloggade om häromdagen.


Voila!


Vad tror ni? :-)


 
 
Ingen bild

Linda *

11 december 2007 08:35

Det kommer bli kanonsnyggt :)

 
Ingen bild

Cat

11 december 2007 08:40

Säger bara WOW!!!!!!!!!
Roomservice släng er i väggen!(eller anställ Marie)
Kram

 
Ingen bild

Majjen

11 december 2007 09:06

Det kommer att bli jättefin! Visst är det konstigt med tapeter, den man fastnar för är bland de som man tittat på först. Kanske är det så att hjärnan måste vänja och bearbeta och att det är därför man återkommer till de första!
Det kommer att bli jättefint i ert nya sovrum!!!
KRAM från Majjen

 
Tess

Tess

11 december 2007 09:17

Strålande, jätte fint tycker jag! Vi har också byggt en egen sänggavel och när jag tittade runt efter skumgummi att klä den med blev jag så sur för att det var så dyrt ... så jag köpte IKEAs istoppstäcke, av den billiga varianten) ocj satte fast med häftpistol. Det blev hur bra som helst. Sen satte jag inte fast tyget med häftpistol, jag sydde som en "tehuva" som man kan trä av och tvätta. Och för att vara riktigt petig ... sydde jag en "tehuva" i lakansväv att ha under det "riktiga" tyget så att det yttersta tyget ska hänga snyggt.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Pipeline

11 december 2007 09:43

Kanonval!

Jag är också helt såld på gröna nyanser. Lite olivgröngråa. Ert sovrum kommer att bli som en dröm och oerhört vilsamt att vistas i :-)

 
Elin

Elin

11 december 2007 09:46

Ni kommer få hur snyggt sovrum som helst!! Vilka härliga kombinationer av färger, tapeter, tyger och trä. Gillar massor!!

http://moe.sedlacek.se

 
Ingen bild

M!

11 december 2007 14:23

Jamen det tror jag blir jättefint! Olivgrönt är snyggt till vitt och mörkbrunt!

 
Ingen bild

Sophie

11 december 2007 14:27

åh vad fint det kommer bli i sovrummet!! och vad glad jag är att du e tillbaka här, hade alltid problem att nå din andra sida *ler* så nu kan jag hålla koll igen lite mer regelbundet :o) borde ta och träffas nån dag efter jul *saknar*

 
Ingen bild

Petra

11 december 2007 17:39

Men Guuuuud vad snyggt det kommer att bli!!! Nu fick jag ännu mer inspiration till att göra om vårt sovrum.....igen haha

 
Ingen bild

Lillan

11 december 2007 21:28

Klart att en groda ska ha grönt sovrum. Den där tapeten är jättesnygg. För oss kommer många sådana beslut framöver, vi ska ju bygga till och skapa fyra nya sovrum och dessutom renovera de rum vi har... Tapetsera och måla i hela huset (utom i de redan fixade badrummen)... Det ska bli jättekul, även om jag har lite ångest över att vara sambo med byggjobbare under en lång tid!

 
Ingen bild

Grodis

11 december 2007 21:37

Tusen TACK allihop, vad goa ni är! :-)
Det känns fortfarande jätterätt idag och det är t o m att jag inreder bloggen i samma färger fr o m nu. Om jag nu bojkottat julen inombords (själsligt) så kändes det definitivt inte rätt med en julröd blogg och tomteluva på mig själv...

Tess>>Tack snälla för tipset! Kalasbra ju! :-D

Sophie>>Såklart vi ska ses, vännen! Saknar dig med. MASSOR! Det är ju bara en timme mellan oss! ;-) Men efter jul, för innan dess siktar jag på att få klart så mycket som möjligt med övervåningen.

KRAM TILL ER ALLA!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards