Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 12 december 2007

Av grodis - 12 december 2007 22:00

Vilokväll blev det ikväll.

Kändes som om jag fått något hårt i huvudet när vi kom hem och jag gjorde upp en brasa, satte mig i fåtöljen... Sally (katten) kom strax efter och placerade sig i mitt knä. Mina ögonlock var tunga och mindre än någon minut senare sov jag ...


Vaknade med ett ryck då pappa knackade på dörren och plötsligt kom!

Yrvaken... Insåg att det inte skulle bli någon slipning av spaljén och dörrkarmen ikväll iallafall... Vi fikade lite thé och smörgås och planerade inför helgens tapetsering. Kollade mobilen och såg då att jag hade ett missat samtal + meddelande. Lyssnade av och blev lite paff för våra tapeter som jag beställde igår hade redan kommit!?


Så nu blir det slut på lugnet fr o m imorgon igen, för vi ska grundmåla vissa ställen på väggen och dessutom förlimma. Tapetbord ska fixas hem och så även tapeter och lim. Fredag kväll börjas det tapetseras och på lördag räknar jag med att det ska vara klart. Fördelen med valet av tapet är att det både är en s k "Easy Up" + att vi inte behöver räkna med någon mönsterpassning. Så jag hoppas och tror att det ska gå smidigt och snabbt!


Sitter med toning i håret och kopplar av ... skönt med en kväll "off", kändes som om min kropp och mitt huvud behövde det. Snart är toningen, intense coffee heter färgen, färdig och det blir en skön dusch innan sänggåendet. Finns inget skönare än att lägga sig nyduschad! Jo, nyduschad i rena sängkläder.. men det får bli när vi kommit i ordning i nya sovrummet.


Imorgon är det Lucia. Herrejösses..!

Jag känner mig så ambivalent.

Likgiltig. Sorgsen. Känslig. Uppgiven. Trött.


Tänk om man ändå till 100% visste att det kommer vara sista julen utan barn. Vad mycket lättare allt skulle kännas då...


Nu vill jag bara att det ska bli 2008.

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards