Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 14 december 2007

Av grodis - 14 december 2007 22:53

Nu har pappa och jag hjälpts åt att tapetsera första väggen i sovrummet, den gröna tapeten, och det blir SÅ BRA!


Bättre än vad jag någonsin kunnat drömma om och detta är bara ett bevis på att tapeter man bara ser på en rulle/eller en snutt av i affären kan bli så mycket, mycket bättre på väggen!


Maken fixade goda varma smörgåsar medans pappa och jag jobbade på på övervåningen, så vid 20.30 avbröt vi jobbet för idag. Nu har vi ätit gott, druckit lite vin och sitter och småsnackar. Snart dags att lägga sig och sova för att ladda batterierna för riktigt stora tapetserardagen imorgon!


Har tagit lite bilder med mobilkameran som jag tänkt att lägga ut så småningom. :-)


Kram och godnatt!

Av grodis - 14 december 2007 17:00

F-n vad ni är underbara.

Mina älskade kända och okända vänner.

Vet inte vad jag skulle ta mig till utan er.

På sant alltså.


Jag har suttit på kurs idag - "Arbetsrätt och de nya rehabiliteringsreglerna" var ämnena på tapeten. Jag var där i egenskap av skyddsombud. Fick en liten välbehövlig sovmorgon och fick även sluta lite tidigare. Skönt! Det var en intressant dag och jag inser mer och mer att det fackliga trots allt är en rätt intressant värld, och stor. Och framför allt; att facket behövs! Det är superduperviktigt! Tyvärr förstår många människor inte det, utan har valt att hoppa av facket pga höjda avgifter m. m. precis som mr Reinfelt och hans regering vill... Ett nytt USA på G med urusla arbetsförhållanden och noll skyddsnät.


Nu halkade jag iväg här känner jag...


Elden brinner i kaminen.. några värmeljus brinner...

Ska torka mina tårar nu och vila en stund innan pappa kommer, för sen är det tapetsering som gäller. Japp, en fredagkväll. Varför spilla tid liksom? Lite nyfiken är jag allt på att få se den gröna sovrumstapeten.


Tusen, tusen innerliga TACK och många kramar till er goa som stöttar och peppar via kommentarer när jag som bäst behöver.


I wouldn´t make it without you.

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards