Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 15 december 2007

Av grodis - 15 december 2007 22:02


..och det är att det blir inga julkort skickade i år.

Jag varken hinner eller orkar med, tyvärr.


Så kära vänner, ni som vet att ni brukar få från oss, eller hade hoppats att få, det är INTE för att vi inte kommer ihåg eller något annat, bara att vi inte mäktar med.


Inte i år...

Av grodis - 15 december 2007 20:36

Jädrans vad fint det blev - sovrummet. :-)


Det har gått kanonbra idag och pappa och jag har samkört tapetseringen. Lite trögt i början, men när man börjar bli varm i kläderna går det allt smidigare för varje våd och vips; klart! Jag har tagit lite bilder med mobilkameran, men kan tyvärr inte ladda över dem just nu, men imorgon kväll ska ni få se.

Nu är alltså sovrummet tapetserat och klart och det blev så himla fint! Både jag och maken känner oss jättenöjda och nästa steg i sovrummet blir nu att lägga in ekparketten. Den ska förövrigt läggas in på hela övervåningen och är ett rätt stort projekt som tyvärr inte kommer hinnas klart innan jul för maken ska resa bort imorgon och kommer inte hem förrän torsdag kväll.


Men det finns annat att göra!

Först ska jag och pappa fortsätta tapetseringen imorgon i vårt blivande så kallade "dressingroom". Där blir det bara en billig, ljus papperstapet så det är inget speciellt. Ljust och bra hoppas jag det blir iallafall och det är inte speciellt mycket vägg att tala om så jag gissar att vi är klara på ett par timmar imorgon. Därefter ska jag slipa och måla spaljén vit. Dörrkarmar och fönster ska målas vita och fräscha också, så det finns jobb att göra medans maken är borta, så jag lär inte gå göralös.


Nu kopplar vi av efter att ha ätit en god middag som maken lagat. Han borde blivit kock istället! Alltid suveränt god mat och han är galet bra på improvisation!


Kram på er och hoppas ni alla har en mysig lördagkväll!



~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards