Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 15 december 2007

Sovrummet färdigtapetserat!

Av grodis - 15 december 2007 20:36

Jädrans vad fint det blev - sovrummet. :-)


Det har gått kanonbra idag och pappa och jag har samkört tapetseringen. Lite trögt i början, men när man börjar bli varm i kläderna går det allt smidigare för varje våd och vips; klart! Jag har tagit lite bilder med mobilkameran, men kan tyvärr inte ladda över dem just nu, men imorgon kväll ska ni få se.

Nu är alltså sovrummet tapetserat och klart och det blev så himla fint! Både jag och maken känner oss jättenöjda och nästa steg i sovrummet blir nu att lägga in ekparketten. Den ska förövrigt läggas in på hela övervåningen och är ett rätt stort projekt som tyvärr inte kommer hinnas klart innan jul för maken ska resa bort imorgon och kommer inte hem förrän torsdag kväll.


Men det finns annat att göra!

Först ska jag och pappa fortsätta tapetseringen imorgon i vårt blivande så kallade "dressingroom". Där blir det bara en billig, ljus papperstapet så det är inget speciellt. Ljust och bra hoppas jag det blir iallafall och det är inte speciellt mycket vägg att tala om så jag gissar att vi är klara på ett par timmar imorgon. Därefter ska jag slipa och måla spaljén vit. Dörrkarmar och fönster ska målas vita och fräscha också, så det finns jobb att göra medans maken är borta, så jag lär inte gå göralös.


Nu kopplar vi av efter att ha ätit en god middag som maken lagat. Han borde blivit kock istället! Alltid suveränt god mat och han är galet bra på improvisation!


Kram på er och hoppas ni alla har en mysig lördagkväll!



 
 
Magdalena

Magdalena

15 december 2007 22:14

Ååå skönt att ha den biten klar.
Vill gärna se bild på resultatet :-)
Kanske man kan få lite inspiration, håller också på att total renovera om vårat sov rum, rivit väggar och dyl. Går sakta men säkert.

Kram på dig!!
Hoppas vi hörs snart!

http://linnealiten.blogg.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

16 december 2007 18:04

Wow! Bra jobbat av er!
Jag är övertygad om att det är och blir jättefint hos er. Det är så skönt för varje sak som blir klar. Kommer ihåg hur det var när vi renoverade vårt sovrum.

Och känn INGEN press om julkort! Att du tänker på andra på julen vet vi alla om och det räcker. Man ska inte känna sig tvungen att skicka julkort. Jag vill iallafall inte att du ska ha dåligt samvete.

Många kramar!

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards