Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 6 december 2007

Av grodis - 6 december 2007 21:08

När vi kom hem idag så var första omgången grundfärg målat på vårt nya innertak på övervåningen. Det är VITT. Det är LJUST. Det är SÅ FINT!


Det kommer bli SÅ BRA! :-D


Ändå är det bara grundfärgen än så länge och ett par strykningar kvar av den riktiga takfärgen. Vilken enorm skillnad mot det fula, lackade furutaket som var där förut. Wow... *glad*


Dock har jag en sak som gör mig gråhårig...och det är det här med tapeter. Gaaaah...!! Jag blir galen! Det finns ju FÖR MYCKET att välja bland! Jag blir alldeles svettig och får prestationsångest så fort jag går in i färgaffären för att titta på tapeter. Ser alla dessa böcker och tapetrullar... Till slut ser jag ingenting och hjärnan blockar... Idag på lunchen var jag till en cool inredningsaffär i stan som heter Checkpoint Charlie och kikade på lite tapeter. Jättemycket snyggt och de var schyssta och lät mig låna hem tre tapetböcker. Jag var då säker på att jag hade TRE favoriter och en av dem skulle det bli!


Men.


Ikväll har jag och maken tittat, känt efter, grunnat, kliat oss i huvudena, höjt på ögonbrynen, diskuterat... och ingen av dem känns ändå 100%.


Suck.


Vi gick upp på övervåningen igen, in i det rum som ska bli vårt nya sovrum. Det går åt ca 3-4 rullar bara, beroende på om vi ska ha fondvägg eller ej. Inte så mycket alltså. Jag har varit inne på vitt, beige, brunt och olivgrönt som jag skrivit om förut. Sen var jag inne på brunt för att "mörka ner" lite... Men nu när jag ser det fina vita taket, så känns det fel att försöka mörka ner och jag känner att det nog kommer bli ljust istället och så kan man leka lite med mörkt bruna detaljer kanske?


Fortsättning följer...


Och snälla! Ni som har bra tips och idéer, snälla delge mig dem!

Vad som helst. Inredningstips. Färg & Form. Sidor på nätet osv osv.

Alla tips är VARMT VÄLKOMNA! :-)

Av grodis - 6 december 2007 20:40

Antar Kapybaran´s utmaning!

Tre saker som finns i min...
Kyl: Juledamer från förra julen (oöppnad för lagring), champagne(!), tryfflar

Frys: Glass, lussebullar, spenat
Skafferi: Olika tesorter, knäckebröd, krossade tomater
Handväska: plånbok, läppstift, mobil
Sminkväska: pincett, mascara, rouge
Badrumshylla: hårgrejs, tandborste, små skålar med div. örhängen o annat i.
Tvättkorg: strumpor, trosor och fillingar.
Skohylla: svarta stövletter, svarta träningsskor, svarta låga promenadskor

Förråd: bråte, mer bråte och ytterligare lite bråte (same, same...instämmer med Kapybaran där...)
Hjärna: barn, barn... och för tillfället t a p e t e r (gaaah!!)

Jackficka: en liten lapp med prisuppgifter på tapeter (faktiskt det enda jag hade!)

Kryddhylla: salt, peppar, cayenne

Tomt: en 25 m hög björk, en fantastisk stooor magnolia, ett liiitet träd som för första gången klätts med en liten ljusslinga.

Barskåp: whisky, campari, martini
Köksbänk: kaffebryggare, vinställ i smide, en bricka av Joseph Frank
Fruktkorg: gapar helt tooooooom. tyvärr. (same, same som Kapybaran IGEN! ;-))

Den som vill och känner sig manad, vassego´att börja lista era tre! :-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards