Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 3 februari 2007

Av grodis - 3 februari 2007 17:07

..med en massa is... det är mums när man kopplar av!Sitter och dricker andra glaset medans jag kopplar av innan det är dags att ta en dusch och göra mig i ordning. Herrskapet kommer vid 18.30 så vi ligger bra till. Maken kopplar av i fåtöljen till engelsk fotboll med en god tjeckisk öl och lite goda korvar. Livet är härligt!Jag dagdrömmer mycket idag. Drömmer om livet om ca 2 år.. när vi förhoppningsvis är 3 personer i hemmet + en katt. En liten som kryper/tultar omkring och rycker en i byxorna... Gud så jag längtar!! Ska bli skönt att få prata lite (läs mycket!) adoptionssnack ikväll! :-D

Av grodis - 3 februari 2007 14:37

Jösses vilket vackert väder det är idag. Rena vårvädret ju. Underbart! Dessvärre är det städning idag eftersom vi får hem 3 par från vår föräldrautbildning inför adoptionen. Jättetrevligt ska det bli och självklart vill man ha ett städat hem när man får främmande. En liten paus just nu. Nyss ätit lite sen lunch i form av omelett med ett halvt paket bacon. Efter det en kopp kaffe och en god chokladtryffel som jag fick när jag fyllde år förra helgen. Gött! Nu är det dags att slutföra städningen och sen en skön dusch och förberedande av middagen. Apropå middag så blev gårdagens middag enkel. Nötfärs med tacokrydda, tzatziki, nacochips och lite sallad. Enkelt men suveränt gott tillsammans med ett glas rött.. eller två... ;-) Hmmm.. undrar om jag måste skippa mitt älskade rödvin HELT fr o m 14/2 när viktutmaningen börjar förresten..?? Vi får väl se.....Må så gott allihop!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards