Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 25 februari 2007

Av grodis - 25 februari 2007 21:01

Idag har det inte gått vidare värst bra med upplägget av de tre måltiderna jag ska få i mig.Kl. 10.30 drack jag frukost.Kl. 13.00 fikade jag en kopp svart te, 1 glas färskpressad apelsinjuice + 1 äpple (tänkte mig inte för och fick i mig för mycket frukt..)Kl. 18.00 Middag (Kassler, 1 stekt ägg och 2 kalla stora potatisar med skalet kvar, som jag stekte i halvor och kryddade med salt, peppar och färsk rosmarin) Gott! Men OJ vad mätt jag blev!Nu är kl. 21.00 och jag har fortfarande ETT mål kvar. Blir en pulvermix med citronsmak innan sänggåendet idag... *hmmm* Känns inget vidare, men det blir andra bullar och ordning på torpet imorgon när det är vardag igen.Dessutom har jag slarvat massor med vattnet idag och inte ens fått i mig 1 liter av de minst 2 liter jag ska dricka... *suckar* Nu när klockan är så här mycket känns det inte så lockande att dricka så jättemycket, men en halvliter ska jag försöka få i mig iallafall.Tjejträffen idag var som vanligt jättetrevlig och vi fick byta ställe pga strömavbrott, men det blev minst lika bra. 2 för mig nya ansikten var med, jättegoa tjejer verkar det vara också! Om en månad ses vi igen! :-)Soff och jag tog en liten sväng på stan efteråt, och hon shoppade loss! ;-) Jag var mest kissnödig och hade fullt sjå att hålla mig! *fniss* Jag kom inte hem förrän 17.15 och det var det som inte var sååå bra för min planering, men äsch, det var ju så trevligt och jag överlever! Ny dag och nya tag imorgon! Nu slösurfning - sen sängen!

Av grodis - 25 februari 2007 11:24

Jeeezuz.... vilken kvinna!Vilken röst. Vilken utstrålning! Wow... Sarah Dawn Finer talar jag om förstås. Gårdagens skräll i Melodifestivalen. Helt rätt! *glad*Den tjejen kommer gå långt, det är jag övertygad om.Gårdagen för min egen del då? Blev det något vin? NEJ!!Tack snälla Ina för kloka tankar som fick mig att tänka om. Jag ska ju självklart spara mig till champagnen som jag (förhoppningsvis) får dricka i veckan! Men OJ vad tufft det var att bara sitta där, och sniffa på makens glas... Jag som älskar rödvin... Däremot åt jag av det som bjöds:Förrätt: Toast med gravad lax och citron och lite gravlaxsås. Jag sa till om en Toast UTAN bröd! Bara lax och lite sås och citronskiva alltså!Varmrätt: En härlig gryta av högrev, syltlök och massa annat gott. Dock inte redd med grädde eller så, så det var en bra gryta, och GOD! Till det ca 1 dl ris.Efterrätt: Citroncheesecake med färska bär och grädde. Tog en liiiten bit cheesecake och mycket bär! Ingen grädde!Och så till kaffet... chokladrulltårta! *gaaaah* Luktade HIMMELSKT gott och jag vet att den ÄR det också. Men jag luktade bara. Tog en slät kopp kaffe! *stolt*Hela kvällen drack jag min Ramlösa. De andra drack fördrink (Dry Martini) sedan öl, vin, konjak/whisky till kaffet...... Jag är nöjd och stolt över mig själv! Får man säga det..? Nu ska jag göra mig i ordning och sen bege mig in till stan för det månatliga fikat med tjejer som är någonstans i adoptionsprocessen! Trevligt! Dock blir det bara ett äpple och en kopp thé eller kaffe.Häpp! :-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards