Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 25 februari 2007

What a woman!

Av grodis - 25 februari 2007 11:24

Jeeezuz.... vilken kvinna!Vilken röst. Vilken utstrålning! Wow... Sarah Dawn Finer talar jag om förstås. Gårdagens skräll i Melodifestivalen. Helt rätt! *glad*Den tjejen kommer gå långt, det är jag övertygad om.Gårdagen för min egen del då? Blev det något vin? NEJ!!Tack snälla Ina för kloka tankar som fick mig att tänka om. Jag ska ju självklart spara mig till champagnen som jag (förhoppningsvis) får dricka i veckan! Men OJ vad tufft det var att bara sitta där, och sniffa på makens glas... Jag som älskar rödvin... Däremot åt jag av det som bjöds:Förrätt: Toast med gravad lax och citron och lite gravlaxsås. Jag sa till om en Toast UTAN bröd! Bara lax och lite sås och citronskiva alltså!Varmrätt: En härlig gryta av högrev, syltlök och massa annat gott. Dock inte redd med grädde eller så, så det var en bra gryta, och GOD! Till det ca 1 dl ris.Efterrätt: Citroncheesecake med färska bär och grädde. Tog en liiiten bit cheesecake och mycket bär! Ingen grädde!Och så till kaffet... chokladrulltårta! *gaaaah* Luktade HIMMELSKT gott och jag vet att den ÄR det också. Men jag luktade bara. Tog en slät kopp kaffe! *stolt*Hela kvällen drack jag min Ramlösa. De andra drack fördrink (Dry Martini) sedan öl, vin, konjak/whisky till kaffet...... Jag är nöjd och stolt över mig själv! Får man säga det..? Nu ska jag göra mig i ordning och sen bege mig in till stan för det månatliga fikat med tjejer som är någonstans i adoptionsprocessen! Trevligt! Dock blir det bara ett äpple och en kopp thé eller kaffe.Häpp! :-)

 
 
Ingen bild

Lillan

25 februari 2007 11:41

Jag satt och bara blundade och njöt när Sarah sjöng första gången och när jag öppnade ögonen rann tårarna. Jag vet inte när jag blev så påverkad av en röst/låt senast. Den gick rakt in i hjärtat på något sätt. Tur att jag är känd melodifestivalnörd, så att ingen tycker att det är det minsta konstigt att jag köper singeln ;-))

Du var verkligen jätteduktig igår!

 
Ingen bild

Grodis

25 februari 2007 12:03

Lillan>>Vad gör du här??! ;-P
Läste på AFF om din natt och håller tummarna för att "stönandet i sömnen" gjort verkan! *hihi* Tur maken är vaken och håller koll! Tänker massor på dig och snart, snart är det dags! Ladda med kolhydrater idag vetja! Singeln ska jag också köpa, eett måste ju! KRAM!

 
Ingen bild

systerA

25 februari 2007 12:21

Men du grodis!! Skicka hit lite inspiration, jag är så jädra impad av dig. Wow! Ska till syrran när David sovit klart, kan garantera att jag lär inte nöja mig med en slät kopp kaffe...finns massa kakor kvar från Majas 1-års kalas igår. Fy på mig....

Många kramar en jätteimpad och snart sporrad av dina framsteg (hoppas jag)! / Andrea

 
Manne

Manne

25 februari 2007 13:08

Du...
Säger inte så mycket om musiken, har den inte i huvudet just nu, men har för mig att det svängde.

O*C*H. Klart man får säga till sig själv att man är bra! Det kommer liksom med paketet.
Du är ju sp disciplinerad....*avis och impad*

*God-fortsättning-på-helgen-kramar*

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

25 februari 2007 15:08

Ojoj, jag är grymt imponerad - vad du är DUKTIG!! Såklart du får säga att du är så nöjd och stolt över dig själv, självklart!! Det är ju själva grejen, att man måste inse själv vilket grymt jobb man gör - för det GÖR DU!!

http://inatankar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards