Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 20 februari 2007

Av grodis - 20 februari 2007 22:22

Klockan är snart 22.30 sitter här med ett glas mineralvatten brevid. Över mig har jag en gosig ullpläd. Braskaminen sprakar för fullt och pumpar ut värme i vårt hus... Vi har storhandlat för en vecka framåt idag efter jobbet och fyllt på kylskåpet med allehanda nyttigheter. Maten ikväll blev kycklingfilé med potatis, en fräsch sallad och en lätt fraiche yoghurt med hackad färsk basilika, vitlök och citronpeppar. Gott! Dock har jag upptäckt ett problem; jag får inte i mig det jag ska!? Enligt Prenet ska jag äta 4 medelstora potatisar, men jag får inte i mig det.. 2 fick jag i mig idag, sen var det stopp! Jag kan ju inte äta så jag mår illa? Måste ta upp detta med dem imorgon när vi träffas igen... kanske det finns annat att äta istället? För att komma upp i det intag jag ju ska ha i mig enligt BIA mätningen... Semmeldagen för 2007 är snart slut, tack och lov! JAG GREJADE DET!! Inte en semla har kommit i min närhet (jo, när jag öppnade kylskåpet på jobbet stod där 10 st imorse och doftade underbart... men det var bara att ställa in mjölken och stänga fort som f-n!) och just nu känns det jättebra! Men jag är fortfarande sugen... men ska INTE!Tack snälla ni för ert pepp och er förståelse ang. mitt sug efter semla! Imorgon går vårt ärende upp i nämnden! TJOHOOO! Ringde vår hemutredare E idag på e.m och sa som det var; att jag läst och hört på nätet om att det finns något som heter "omedelbar justering", men tyvärr är det inget som tillämpas här i stan... Det blir vackert till att vänta någon vecka till innan vi får papperna i vår hand. Däremot så sa hon att hon LOVADE att jag INTE ska vara ett dugg orolig för att vi inte ska bli godkända även där, för det finns INGA SOM HELST HINDER för oss!! HURRAAAA!! Ja, jag veeeet ju det innerst inne, men ändå... Jag kommer inte skåla i champagne förrän vi har DET pappret i vår hand. *skrockfull* Däremot ska de ringa oss när de fått tillbaka papperna från nämnden till familjerätten så jag kan hämta dem där, så då sparar jag in ett par dagar med snigelpost iallafall.. Kanske, kanske nästa vecka??! *hoppas!!*Nu ska jag lägga mig och läsa i nya "Må Bra" som kom idag! Nattinatt och dröm så sött!

Av grodis - 20 februari 2007 15:45

Fan vad jag suktar efter en semla just nu. Jag som älskar semlor! Brukar iofs inte äta mer än kanske 2-3 ggr varje "semmelsäsong" men ändå... Ser semlor för mitt inre... Känner lukten.. smaken av mandelmassan blandad med grädde... *gaaaaaaaaaaaaaaah*Snart, snart är denna dag över och förhoppningsvis lägger sig hysterin både hos mig själv och i affärerna... *suckar lite och tycker synd om sig själv*

Av grodis - 20 februari 2007 12:53

...vi lade på vår ansökan till Familjerätten om att få adoptera! Jösses.. snart 1 år sen vi avslutade vår IVF-karusell. Med alla (extra) hormoner man tryckte i sig. Alla sprutor i magen... Det känns SÅ länge sen! Konstigt.. ibland känns det som om vi inte varit där..? Men det har vi och jag är så klar med den biten av mitt liv.Vårt barn kommer komma från andra sidan jorden. Där det alltid (nästan) är varmt och skönt. Ett älskat barn. Minst lika älskat som om det legat i min mage. Nu bär jag det i hjärtat istället, inte fel det heller.. ;-)------------------------------------------Fick en så fin text av min vän Cat under kommentarer som jag måste publicera här känner jag."Jag vet att du finns där ute någonstans, långt borta men ändå så nära mig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.Så jag har dig i mitt hjärta så länge tills den speciella dag då vi möts och kan vara tillsammans.Jag drömmer om den dagen då vi blir vår egna lilla familj, jag drömmer om dig både dag och natt, vad har du för ögonfärg, vad får dig att skratta, vad gillar du för mat, är du kittlig under fötterna, ja jag drömmer om den dagen då vi möts.Fast jag inte har träffat dig eller sett ditt ansikte än, så har du redan en plats i mitt hjärta, för var dag växer min kärlek till dig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.Mitt hopp och längtan blir starkare för var dag som går, snart får jag träffa dig och krama dig.Så fast vi är så långt ifrån varandra så vet jag att du väntar på mig också, så som jag väntar på att få se dig mitt barn, och ge all min kärlek till dig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.Jag vet att du finns där ute någonstans, så långt borta men ändå så nära mig, du mitt lilla barn som bor i mitt hjärta."Tack snälla Cat! Så vackert och så sant. *kramar om*

Av grodis - 20 februari 2007 09:30

Fy bubblan vad kkkkkallttt det är! Svinkallt!Nordlig frisk vind dessutom som gör att man fryser ännu mer... *brrrr* Lusekoftan är på här på jobbet kan jag lova! (nej jag jobbar inte utomhus, men fryser ändå) *s*Snöade för fullt för en stund sen, men nu lyser istället solen mot en klarblå himmel!? Konstigt väder... Men fint! :-) Jag som gjort det lite vårfint i bloggen, får inte alls mycket vårkänslor just idag...Ska strax ringa hemutredaren och höra efter lite tänkte jag. Dessutom tänkte jag ringa Vårdcentralen och säga att jag tackar nej till deras viktgrupp. Det blir too much. Jag kan omöjligt avvara ytterligare 1,5 varje onsdag. Jag har bara 1 h lunch och har inte timmar att ta ut så jag kan gå på det under 1 års tid på dagtid. Dessutom så kör jag ju efter Prenet programmet nu och vill rikta in mig på det, för det kommer ju hålla på mer än 12 veckor också. Jag kommer ju fortsätta själv sen, tills jag nått mål förstås! :-)Dricker "Caffelatte" nu och snart är det dags för en liten kaffe också.. riktig kaffe alltså. Huvudvärken kommer med en gång annars. *vis av erfarenheten* De andra kollegorna sitter vid stora fikaborden och mumsar semlor i detta nu... *suckar lite* Vill också haaaaaa.... Men nej då, oroa er inte.. jag ska inte ens titta på dem! ;-)Ha en finfin tisdag allihop!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards