Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 20 februari 2007

Svinkallt!

Av grodis - 20 februari 2007 09:30

Fy bubblan vad kkkkkallttt det är! Svinkallt!Nordlig frisk vind dessutom som gör att man fryser ännu mer... *brrrr* Lusekoftan är på här på jobbet kan jag lova! (nej jag jobbar inte utomhus, men fryser ändå) *s*Snöade för fullt för en stund sen, men nu lyser istället solen mot en klarblå himmel!? Konstigt väder... Men fint! :-) Jag som gjort det lite vårfint i bloggen, får inte alls mycket vårkänslor just idag...Ska strax ringa hemutredaren och höra efter lite tänkte jag. Dessutom tänkte jag ringa Vårdcentralen och säga att jag tackar nej till deras viktgrupp. Det blir too much. Jag kan omöjligt avvara ytterligare 1,5 varje onsdag. Jag har bara 1 h lunch och har inte timmar att ta ut så jag kan gå på det under 1 års tid på dagtid. Dessutom så kör jag ju efter Prenet programmet nu och vill rikta in mig på det, för det kommer ju hålla på mer än 12 veckor också. Jag kommer ju fortsätta själv sen, tills jag nått mål förstås! :-)Dricker "Caffelatte" nu och snart är det dags för en liten kaffe också.. riktig kaffe alltså. Huvudvärken kommer med en gång annars. *vis av erfarenheten* De andra kollegorna sitter vid stora fikaborden och mumsar semlor i detta nu... *suckar lite* Vill också haaaaaa.... Men nej då, oroa er inte.. jag ska inte ens titta på dem! ;-)Ha en finfin tisdag allihop!

 
 
Ingen bild

solna-madde igen

20 februari 2007 09:44

Visst är det hääärligt väder ute! Här i Solna blåser det inte lika mycket så det är underbart snö-sol-väder. Jag och Leia hade en skojig promenad till dagis där hon gick i alla snöhögar och fnissade åt att fötterna "försvann".
Jag vill inte jobba idag....

Jag håller tummarna att utredaren säger det vi vill att hon ska säga ;-)

kram!

 
Ingen bild

Kickan med A&A

20 februari 2007 11:15

Sitter med fleeceväst på jobbet i dag. är jätte kallt. Ser fint ut utanför fönstret när man får sitta inne i värmen ;o).
Tycker du är jätte duktig som kör hårt med vikten nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards