Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 5 februari 2007

Av grodis - 5 februari 2007 21:48

*lånad bild från svt.se*Vilken underbar miljö det är i denna svenska serie om.. livet! Jag såg den förra omgången och blev fast och nu när den börjat gå igen så känner jag att jag bara måste fortsätta titta. Tyvärr missade jag första avsnittet förra måndagen då jag ju var på bio, men ikväll bänkade jag mig framför tv:n och drack gott te och njöt ett par chokladtryfflar till. (Ja, det finns fortfarande några kvar sen födelsedagen..) Gött!Men jag är lite besviken på denna omgång av Saltön faktiskt.. Tycker den känns lite stel på något vis... Trist. Men jag kommer kolla på återstående 2 avsnitt ändå, bara för den vackra miljöns skull om inte annat. Drömma mig bort en timme en måndagkväll om inte annat...Nu har jag läst igenom vår hemutredning säkert en fem gånger och jag kan inte hitta något direkt sakfel eller andra fel heller!? Visst, ett par små fjuttiga ändringar, men inget mer... Känns lite konstigt. Jag trodde jag skulle sitta med rödpennan och kludda överallt?! Kan det verkligen vara så bra att hon fattat allt rätt och inte glömt något? *nojjar* Funderar på att lämna in den imorgon, men samtidigt så tvekar jag... kanske borde läsa igenom den ett par gånger till? Men om det känns bra, då är det väl så? Kanske... Eller?

Av grodis - 5 februari 2007 11:02

Idag när jag vaknade var landskapet vitt. Vitt. Vitt.Överallt var det vitt. Träden var så där vackert frostnupna och när vi åkte till jobbet var det dessutom en kritvit dimma som gjorde att bilarna framför körde 55-60 km/h... istället för 70-80... Jag som gillar att köra lite fortare satt och svor och förbannade de skraja bilisterna. Faktum är att den bil som körde framför var en gammal Volvo som slirade som sjutton i första korsningen så då började jag förstå varför han körde så sakta. Frosthalka.Måste träna upp mitt morgonhumör, för det är inte bra. Kanske det blir ordning på det framöver? Hoppas jag. Jag är inte människa på morgonen innan frukost. Kanske jag ska börja med att äta frukost hemma, INNAN jag sätter mig och kör bil? Hmmmm.. tål att tänkas på. Och testas. Se om det blir färre svordomar... OM inte annat så för makens skull... *s*Apropå make... Min älskling - denna bilden är till dig. Ser du? Som skapt för denna dag. Och för dig och mig. ;-)Puss!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards