Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 17 februari 2007

Av grodis - 17 februari 2007 19:53

Nyss ätit. TUGGAT! MAT!Gott blev det också, fast liiiite väl pepparstarkt kanske.. jag var väl ivrig med kvarnarna... ;-)Blev inte gravad lax och potatissallad som jag tidigare skrev utan jag testade ett annat recept i boken jag fått från Prenet; Pasta med kikärtor200 g (=ca 1/2 burk) kikärtor2 dl pasta kokas "al dente"1 msk parmesanost1/2-1 vitlöksklyftaFärsk rosmarinsalt & pepparGör så här:Värm bönorna i sitt spad några minuter. Tillsätt kryddorna. Smaka av med peppar och salt. Tag en djup tallrik. Lägg upp den kokta pastan, fördela de värmda kikärtorna över pastan och strö över 1 msk parmesanost över.Näringsinnehåll: ca 90 g kolhydrater, ca 25 g protein, ca 20 g fett.Nu ska jag, mätt nöjd och glad, på med mjukisbrallorna, huvjackan och mina gosiga fårskinnstofflor och mysa i soffan till Melodifestivalen tillsammans med maken och ett glas... mineralvatten med smak av granatäpple! :-)

Av grodis - 17 februari 2007 13:42

..smakat så gott som det gör nu! Gud så härligt att få TUGGA. Ett gott äpple av Royal Gala. Sött och saftigt och inte så där äckligt mjöligt som vissa sorter kan vara...Mellanmål blev det idag alltså!Jag ska nämligen in till stan och träffa min far och gå på IKEA. Måste lämna tillbaka en vägghylla jag köpte för snart 1 månad sen men som inte blev som vi hade tänkt.Vi ska även försöka hinna med en promenix tillsammans också innan vi skiljs åt vid 17.30 En påse av grönsakssoppan stoppas ner i handväskan och den tänkte jag ta på IKEA när pappa säkert vill fika. ;-)Bye for now!

Av grodis - 17 februari 2007 11:27

Det är en fröjd att väga sig numera!Morgonens vägning visade att ytterligare 1 KILO försvunnit! HURRAAAAAAAA!!! *jublar*Sammanlagt har jag gått ner 1,7 kg på 2 dagar! Helt sanslöst underbart och det börjar kännas bra igen. Visst, jag är hungrig. Men då ser jag till att dricka mineralvatten, som ju mättar lite med sina kolsyrebubblor. Vatten, vatten... och idag får jag även ta en frukt på f.m resp. eftermiddagen om jag vill så det ska jag ha i bakhuvudet.Nu har jag provat den nya smaken Caffelatte som man dessutom blandar med 2,5 dl mellanmjölk och den var inte lika god som chokladen, men är helt OK och det är inga problem att få i sig den. Sen är det dags för lunch (rätt sent idag eftersom det är helt och Grodis är morgontröttis) och då blir det grönsakssoppan.Ska försöka ta mig ut och ta en prommis idag också. Ingen rask prommis för det tror jag inte jag fixar just nu, men en skön promenad för att insupa lite frisk luft och dagsljus och framför allt, få höra fåglarnas ivriga kvitter. Vi går ju sakta men säkert mot den härliga våren!Och Grodis ska möta våren lättare än på lääänge, så det så! Tack återigen för allt ert stöd!! *slänger ut en massa cyberkramar och pussar*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards