Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 20 februari 2007

Grejade det!

Av grodis - 20 februari 2007 22:22

Klockan är snart 22.30 sitter här med ett glas mineralvatten brevid. Över mig har jag en gosig ullpläd. Braskaminen sprakar för fullt och pumpar ut värme i vårt hus... Vi har storhandlat för en vecka framåt idag efter jobbet och fyllt på kylskåpet med allehanda nyttigheter. Maten ikväll blev kycklingfilé med potatis, en fräsch sallad och en lätt fraiche yoghurt med hackad färsk basilika, vitlök och citronpeppar. Gott! Dock har jag upptäckt ett problem; jag får inte i mig det jag ska!? Enligt Prenet ska jag äta 4 medelstora potatisar, men jag får inte i mig det.. 2 fick jag i mig idag, sen var det stopp! Jag kan ju inte äta så jag mår illa? Måste ta upp detta med dem imorgon när vi träffas igen... kanske det finns annat att äta istället? För att komma upp i det intag jag ju ska ha i mig enligt BIA mätningen... Semmeldagen för 2007 är snart slut, tack och lov! JAG GREJADE DET!! Inte en semla har kommit i min närhet (jo, när jag öppnade kylskåpet på jobbet stod där 10 st imorse och doftade underbart... men det var bara att ställa in mjölken och stänga fort som f-n!) och just nu känns det jättebra! Men jag är fortfarande sugen... men ska INTE!Tack snälla ni för ert pepp och er förståelse ang. mitt sug efter semla! Imorgon går vårt ärende upp i nämnden! TJOHOOO! Ringde vår hemutredare E idag på e.m och sa som det var; att jag läst och hört på nätet om att det finns något som heter "omedelbar justering", men tyvärr är det inget som tillämpas här i stan... Det blir vackert till att vänta någon vecka till innan vi får papperna i vår hand. Däremot så sa hon att hon LOVADE att jag INTE ska vara ett dugg orolig för att vi inte ska bli godkända även där, för det finns INGA SOM HELST HINDER för oss!! HURRAAAA!! Ja, jag veeeet ju det innerst inne, men ändå... Jag kommer inte skåla i champagne förrän vi har DET pappret i vår hand. *skrockfull* Däremot ska de ringa oss när de fått tillbaka papperna från nämnden till familjerätten så jag kan hämta dem där, så då sparar jag in ett par dagar med snigelpost iallafall.. Kanske, kanske nästa vecka??! *hoppas!!*Nu ska jag lägga mig och läsa i nya "Må Bra" som kom idag! Nattinatt och dröm så sött!

 
 
Arletta

Arletta

20 februari 2007 23:26

Vilken fin bakgrund! Var har du hittat den?

Vad duktig du är som lyckades motstå semlesuget. Själv glömde jag bort att det var semledagen idag och lika bra det! =)

http://wallemini.blogg.se

 
Ingen bild

"E"

21 februari 2007 08:39

Riktigt bra gjort att skippa semlan!
Vet hur mycket du gillar dem - men mot ditt nya engagemang har de ingen chans! :)
Kram!

 
glader

glader

21 februari 2007 08:40

Duktig du har varit denna veckan med att äta enligt programmet. Hur känns det? hur har det gått? är det idag ni träffas igen?
Inte dåligt att du kunde motstå semlan, jag hade också tänkt att göra det men min man hade med sig semlor hem, vilket var gulligt av honom tycker jag. Tyckte dock inte att det var en jättegod semla, har ätit godare.
Kom gärna in till mig och läs och kommentera om du vill.
Kram

http://lyckan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

21 februari 2007 08:55

Tänk, nu är det fantastiska dagen äntligen här! Idag kommer ni få ett papper på att ni får bli föräldrar till en person som finns på andra sidan jordklotet! Det är STORT!
Eftersom jag är en rätt hetsig person så kan jag ju berätta att man kan ringa sin kommun dagen efter nämndmötet och be att få prata med den person som satt sekreterare på mötet. Denna person kan då snabbt och smidigt kolla i protokollet att ni blivit godkända!
Sedan får man iaf vänta på själva pappret men man kan få veta resultatet i förväg.. bara så att du vet...

Jag tänker på er idag!
stora kramar
madde

 
Ingen bild

Lillan

21 februari 2007 09:13

Jag håller mina tummar för ert ärende i rätten idag! Om en vecka åker en av mina jobbarkompisar till Taiwan för att hämta sin son där. De fick barnbesked den 10/10 och han är född en månad tidigare. Jag ser såååå fram emot att få träffa honom sedan... För att inte tala om hur mycket jag ser fram emot att få ta emot er och ert lilla sydamerikanska gryn när den dagen kommer! kram Lillan

 
Bridz

Bridz

21 februari 2007 11:54

Jag håller tummarna inför rättsmötet även om det förstås inte finns någon risk att ni inte bli godkända!

Om du inte orkar äta upp allt du ska på en gång kan du kanske äta i omgångar? För det är nog viktigt att du får i dig allt du ska för att kroppen inte ska tro att det är svälttider.

http://bridz.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards