Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 20 februari 2007

11 månader och 1 vecka sedan...

Av grodis - 20 februari 2007 12:53

...vi lade på vår ansökan till Familjerätten om att få adoptera! Jösses.. snart 1 år sen vi avslutade vår IVF-karusell. Med alla (extra) hormoner man tryckte i sig. Alla sprutor i magen... Det känns SÅ länge sen! Konstigt.. ibland känns det som om vi inte varit där..? Men det har vi och jag är så klar med den biten av mitt liv.Vårt barn kommer komma från andra sidan jorden. Där det alltid (nästan) är varmt och skönt. Ett älskat barn. Minst lika älskat som om det legat i min mage. Nu bär jag det i hjärtat istället, inte fel det heller.. ;-)------------------------------------------Fick en så fin text av min vän Cat under kommentarer som jag måste publicera här känner jag."Jag vet att du finns där ute någonstans, långt borta men ändå så nära mig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.Så jag har dig i mitt hjärta så länge tills den speciella dag då vi möts och kan vara tillsammans.Jag drömmer om den dagen då vi blir vår egna lilla familj, jag drömmer om dig både dag och natt, vad har du för ögonfärg, vad får dig att skratta, vad gillar du för mat, är du kittlig under fötterna, ja jag drömmer om den dagen då vi möts.Fast jag inte har träffat dig eller sett ditt ansikte än, så har du redan en plats i mitt hjärta, för var dag växer min kärlek till dig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.Mitt hopp och längtan blir starkare för var dag som går, snart får jag träffa dig och krama dig.Så fast vi är så långt ifrån varandra så vet jag att du väntar på mig också, så som jag väntar på att få se dig mitt barn, och ge all min kärlek till dig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.Jag vet att du finns där ute någonstans, så långt borta men ändå så nära mig, du mitt lilla barn som bor i mitt hjärta."Tack snälla Cat! Så vackert och så sant. *kramar om*

 
 
Ingen bild

Cat

20 februari 2007 14:05

Näe, det är verkligen inte fel, nu är ni på väg ;O)

"Jag vet att du finns där ute någonstans, långt borta men ändå så nära mig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.
Så jag har dig i mitt hjärta så länge tills den speciella dag då vi möts och kan vara tillsammans.
Jag drömmer om den dagen då vi blir vår egna lilla familj, jag drömmer om dig både dag och natt, vad har du för ögonfärg, vad får dig att skratta, vad gillar du för mat, är du kittlig under fötterna, ja jag drömmer om den dagen då vi möts.
Fast jag inte har träffat dig el sett ditt ansikte än, så har du redan en plats i mitt hjärta, för var dag växer min kärlek till dig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.
Mitt hopp och längtan blir starkare för var dag som går, snart får jag träffa dig och krama dig.
Så fast vi är så långt ifrån varandra så vet jag att du väntar på mig också, så som jag väntar på att få se dig mitt barn, och
ge all min kärlek till dig, du lilla barn som bor i mitt hjärta.
Jag vet att du finns där ute någonstans, så långt borta men ändå så nära mig, du mitt lilla barn som bor i mitt hjärta"

 
Tess

Tess

20 februari 2007 14:12

Nej minsann, inte fel det heller. Så underbar tanke att ert barn kanske redan är fött, eller väntar på att födas. Att det redan är bestämt någonstans. Mysigt. Snart vännen, ni är nära nu.

http://www.malika.se

 
Sandra

Sandra

20 februari 2007 14:18

Hamnade på din blogg av en slump och kommer fortsätta följa den. Hoppas att ni har solsken genom kylan.

http://sandraannamaria.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards