Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 17 november 2006

Freeeeedag....

Av grodis - 17 november 2006 13:23

Vilken tur att det är fredag idag. Jag hade inte orkat jobba imorgon också. Jag är såååå trött! Och det är nog mycket pga detta skitväder som är utanför... Grått, trist, regnigt... *urk*Ikväll är det lite festligheter på jobbet efter jobbet (hängde ni med?) och jag känner att jag inte kommer bli sen. Blir nog till att ta 19.30-bussen hem för jag har en huvudvärk som envisas med att hänga kvar trots att jag äter och dricker ordentligt. Jag har även tagit 2 st alvedon, men de hjälper icke. Men ett par glas vin och så blir det nog bra, efter 16.30 då... ;-)Vill ännu en gång tacka så hjärtligt, så otroligt mycket för alla fina kommentarer! Vad goa ni är! *rörd* Ska fortsätta läsa i Ola Lauritzon´s bok i helgen och ta in så mycket jag bara kan. Det känns som om jag sakta men säkert håller på att byta spår i mitt liv, och det känns jätteOK! :-)Igår fick jag förresten en jättegod vegetarisk måltid hemma hos min vän Soff78 och det var MUMS! Tänk att nyttig mat kan smaka så mycket och så gott! Det handlar bara om planering och lite fantasi. Och det kan väl inte vara så svårt att åstadkomma??Ha en finfin fredag i höstmörkret mina vänner och tänd ett ljus ikväll och mys!*kramar genom cyberrymden*

 
 
Ingen bild

Okänd läsare!

17 november 2006 14:49

Du kommer klara detta!!! Jag började med att läsa Ola Lauritzsons bok, den du håller på och läser och den har verkligen inspirerat och peppat mig. Har följt denna metod/livsstilsändring i drygt 2veckor och jag mår så bra!!!! Äter gott och det känns inte som jag offrat något alls. Mitt sötsug som har varit enormt och då menar jag verkligen enormt är som bortblåst och jag saknar det inte alls. Jag har provat alla möjliga olika bantningsmetoder men aldrig lyckats eftersom jag inte klarar av pulverdieter i månader eller att äta portioner som består av sallad och sallad och åter sallad. Recepten i GI boken är underbart goda och har du inte receptboken Våra bästa GIrecept av Ola Lauritzson och Ulrika Davidsson så kan jag varmt rekommendera den. Jag håller tummarna för dig och skickar positiva tankar till dig.

Kramar från en okänd som hamnat här hos dig och blivit kvar som läsare.

 
Ingen bild

Grodis

21 november 2006 22:52

Åh, tack snälla! :-) Jättekul och inspirerande att läsa att det gått så bra för dig och att du hittat din grej! Den där receptboken har vi faktiskt hemma - det gäller bara att öppna och bläddra i den! ;-P Kram tillbaka du okände!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards