Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under november 2006

Av grodis - 14 november 2006 13:57

...kan betyda så mycket. Jag fick en alldeles speciell kram för en liten stund sen. Av en alldeles speciellt liten pojke som har en speciell plats i mitt hjärta. Han är nämligen med mamma på jobbet idag och jag gick fram och satte mig på huk och sa: "Hej Oliver!"Det tog inte ens 3 sekunder så rusade han in i min famn och gav mig den goaste kramen! :´-)Åh, så gott den kramen gjorde och OJ så jag LÄNGTAR!!Tack Oliver-gos!

Av grodis - 13 november 2006 15:06

Efter att ha varit "nykter f.d nagelbitare" i 1,5 månad och det går fortsatt bra så är det nu dags att planera inför mitt nästa projekt.Jag har idag beställt en bok som ska hjälpa mig i detta och som jag vet att jag har någonstans hemma, men var?! Har letat efter den i ett par månader nu utan att hitta den så idag beslutade jag mig för att beställa en ny....Vad det är för projekt? Hmmmm.... ;-)OK, jag kan ge en länk så förstår ni nog....

Av grodis - 13 november 2006 15:01

Imorse fick jag SMS från en kompis jag lärt känna via AFF. Det stod att hon var på väg in till BB med 3-5 min mellan värkarna och att vattnet gått! Iiiih, så spännande det är! Visst, vi vet ju att det är en pojke redan (förhoppningsvis..hehe) men ändå! Åh, äntligen är det hennes tur att bli mamma. Vi lärde känna varandra inne på AFF som sagt, i ett forum som då hette "Planera för barn". Året var 2001, dvs 5 år sen(!) och vi fann varandra jättebra och har hållt kontakten sedan dess. Då visste vi inte att vi båda skulle hamna i SABG-gruppen (Svårt Att Bli Gravid) för att ännu senare hamna bland alla tappra tjejer i IVF-gruppen (Provrörsbefruktning).Men nu är det alltså hennes tur att bli MAMMA! Herrejösses, så mäktigt! Jag tänker på henne hela tiden idag och sänder all min positiva energi jag har åt Uppsala-hållet!!Väntar spänt på rapport och håller alla tummar OCH tår!

Av grodis - 13 november 2006 10:25

Gårdagen började med att maken åkte in till Bauhaus för att fixa lite smågrejer. Under tiden fixade jag en mysbrunch och ställde fram paket både på bordet och på makens stol. Tände Viktors änglaljus och ställde fram tillsammans med kortet på vår älskade son. När maken kom hem blev han positivt överraskad och öppnade paketen som innehöll en skjorta i det ena och en snygg v-ringad tröja i det andra. (maken är i behov av nya kläder nämligen..) Båda passade perfekt och det har maken på sig till jobbet idag och var såååå stilig! ;-)Senare på dagen kom både min pappa och svärfar på middag hos oss och jag stod för maten. Denna gång blev det en enkel men väldigt lyckad och god 3-rätters middag bestående av:Norrlandswrapers till förrättVilda grytan till varmrättGlass till efterrättAllt blev jättegott och jättelyckat och vi blev mätta, nöjda och glada. Min pappa fick en kalenderflickorna 2007 i Fars Dags present där bl a Maud Adams, Alexandra Zazzi, Britt Ekland m fl ingår på lättklädda men smakfulla bilder... ;-)Nu måste jag rusa i veckans första arbetsmöte!*swoooosch*

Av grodis - 11 november 2006 13:32

Maken är borta med/hos vänner idag och handlar och lagar mat tillsammans med pappan/maken i den andra familjen. Jag ska komma efter och bli bjussad på god middag i e.m./kväll tillsammans med mamman/frun i den andra familjen. *hänger ni med?* Mysigt o trevligt ska det bli! :-)Alltså är jag och katten ensamma hemma och jag planerar Fars Dag för fulla muggar. Kan inte skriva så mycket om det idag för maken KAN ju läsa... ;-) Men jag hoppas och tror det kommer bli bra!Nu ska jag planera lite inköp och sen SKA jag sy klart de där förbaskade gardinerna... som legat i några månader... *ooops* Det är bara ett fönster kvar, men de ska delas på längden och det är en konst med linnetyg...Ha en bra o mysig lördag allihop!

Av grodis - 10 november 2006 21:48

Bäst att ta den... en utmaning från Applecore! ;-DA is for age: 31 (mot 32 i januari 2007...)B is for booze of choice: Goda röda viner och whiskyC is for career: Jobbar och utvecklas inom tidningsvärldenD is for your dad's name: StenE is for essential items to bring to a party: Ett gott vin/choklad/blommor till värdparet/värden/värdinnanF is for favourite song at the moment: Oj vad svårt... har faktiskt ingen speciell?!G is for favourite game: Spelar aldrig spel *tråkmåns*H is for home town: Gurk- och cykelstanI is for instruments you play: Hehe.. nada nothing...J is for jam or jelly you like: Säger som Applecore här... hemkokt lingonsylt till havregrynsgröten eller fläskpannkakan och en god varm hjortronsylt till vaniljglassen. *slurp*K is for kids: Änglasonen Viktor som skulle varit 4,5 år och förhoppningsvis en lillebror/syster från Bolivia inom ett par år!L is for living arrangements: Bor i ett litet hus vid Mälaren, underbart!M is for mother's name: LizaN is for name of your crush: JonasO is for overnight hospital stays: Oj... det blir nog minst 2 veckor sammanlagt iallafall.P is for phobias: SpindlarQ is for quotes you like: Carpe Diem = Fånga dagen (enormt dålig på det själv dock)R is for relationship that lasted the longest: Maken - firade 6 år i augusti och 1-årig bröllopsdag den 27/8.S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Jenas och bekväm topp/kofta. Enkelt o lite småtrist... Allt för att dölja överflödskilona så gott jag kan...T is for time you wake up: 07:00 ca....U is for underwear: Tjejboxer (gärna i mjuk spets).. VVS = Våga Vägra String!V is for vegetables you love: Paprika W is for weekend plans: Middag hos vänner imorgon lördag, sy klart gardiner till v-rummet, städa lilla toan, fira Fars Dag, laga Fars dags-middag.X is for x-rays you've had: ?? *trög*Y is for yummy food you make: Bättre på att baka än laga mat... ;-)Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Soff, Elin, Sassa, Tess, Åsa med Klara och Lilly + alla som vill!Ä är för älsklingstrend: Är totalt otrendig... ;-)Ö är för en önskan just nu: Att vi och många av våra vänner snart får sina efterlängtade barn! (oavsett hur de kommer till oss)

Av grodis - 10 november 2006 13:00

Precis kommit tillbaka från min lunch och då hade jag fått mail från paret som jag vet står innan oss i kö för hemutredning och de hade fått sin kallelse idag!??! :-D Då undrar jag... vilka är det par som ska få sin kallelse om 1-2 veckor då? Om det paret hela tiden varit det par som är närmast oss??? *förvirrad*Nåja, nu är det bara att ha lite mer is i magen.... *fyller på ishinken* ;-)Tusen tack för alla glada tillrop!! KRAM! :-D

Av grodis - 10 november 2006 11:23

Sitter här och skakar i hela kroppen och är JÄTTEGLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!!Jag har efter mycket om och men äntligen fått tag i kösamordnaren på Familjerätten och idag fick vi positiva nyheter!!Det är bara ETT par innan oss nu! Och det paret väntas få börja inom 1-2 veckor... sen ÄR DET VI - DET ÄR VÅR TUR!!!!Herrejösses.. jag bara skakar här... och är så glad! Vilka nyheter! Jag hade bara väntat mig samma svar.. att det fortfarande var 3 par innan och och vi stod som nr 4....Och inte får jag tag i maken för att berätta heller... gaaaaaah! :-D

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards