Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under november 2006

Av grodis - 20 november 2006 22:15

..rättare sagt den lilla hallen och en del av vardagsrummet efter vår renovering. Har inte fått upp några fönsterbrädor än, och därför ser det tomt och trist ut i fönstrena för tillfället, men förhoppningsvis kommer det upp inom en snar framtid! ;-)

Av grodis - 20 november 2006 16:37

...men inte en vanlig måndag, utan en måndag där jag är full av energi - fortfarande?! Jösses... något är generalknas här... *skrattar*Jag har gått runt med ett stort leende på läpparna hela dagen och berättat för kollegorna på jobbet vad som är på G och alla är så glada för vår skull - att vi äntligen är framme! Alla vet ju om vår historia och den kamp för syskon vi fört under de senaste 4,5 åren.Jag har även tillfrågat en vän om att bli en av två referenter och det skulle hon så gärna! TACK gumman! Det är ingen mindre än Olivers mamma och hon om någon vet ju vad vi kommer gå igenom framöver. Känns jättebra. :-)Försöker få maken att åka iväg och kolla lite bilar ikväll, men han verkar svårflirtad... Vi får se... Bye for now!

Av grodis - 19 november 2006 17:35

Jösses... jag har fått energi! Det var längesen jag kände mig så förväntansfull och känner att jag VILL göra saker.Igår sydde jag ÄNTLIGEN klart de där gardinerna jag har bloggat om förut... så nu är de upphängda och klara i vardagsrummet. Jättesnyggt! Idag har jag putsat 13 fönster (eller 26 sidor om man räknar in- och utsidan) så nu har vi rena och fina fönster till jul! Bäst att passa på när energin infunnit sig. ;-) Jonas har varit hängig i helgen, men idag har han iallafall varit ute en sväng och blåst lite löv och fixat låsen till sin fina nybyggda snickarbod. Vi pysslar både på varsitt håll och tillsammans och allt är bara harmoniskt. Jätteskönt!Klockan är inte mer än 17.30 men nu är jag jättetrött... och det känns som om jag jobbat klart för idag. Tagit hand om mig själv idag genom att göra inpackning på håret samtidigt som jag rakade benen och så.. det har jag inte orkat med på ett tag, men nu känns det fräscht både här och där! *S*Blir en lugn kväll och uppladdning inför en ny arbetsvecka. Imorgon är det måndag.. och då är det bara 2 veckor kvar tills vi startar upp vår hemutredning! Oj, oj... fasen vad roligt och spännande det kommer bli! Jag tror inte vi kommer hinna träffa våra utredare så jättemycket innan jul, men den 4/12 kommer vi iallafall lägga upp alla möten (ca 6-7 st) så redan då kommer vi veta när vi får hembesök och när vi har sista mötet (säkert i januari) och det känns toppen!Imorgon ska jag börja ringa runt och kolla vart vi kan komma på läkarundersökning + börja fundera på allvar vilka 2 personer vi ska tillfråga som referenter. SVÅRT!!TACK snälla ni alla goa som gratulerat oss, det värmer enormt mycket!! KRAM till er!!

Av grodis - 17 november 2006 20:44

Plötsligt så HÄNDER det...!!!Alltså... det är inte sant...Jag sitter här... med det MAGISKA VITA KUVERTET i min hand!!!!Det har kommit!!! Vi har fått kallelsen till HEMUTREDNINGEN!!!! Jag/vi är såååååååååååååååååååååååååååååååååååååå lyckliga!!Den 4/12 kl. 13.15 rullar vår resa till Viktors syskon ÄNTLIGEN igång!!!Fattar ni..!?! Det är snart på G?! Jag själv sitter här och bara skakar, gråter, skrattar om vartannat... jag är så JÄVLA GLAD!! Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! ÄNTLIGEN!I drygt 8 månader har vi väntat på detta underbara kuvert med det magiska pappret i! Det är exakt i dagarna precis 5 år sen jag blev gravid med vår älskade Viktor... år 2001 satt jag på min väninnas födelsedag den 15/11 och sa att: "Om det tar sig nu så blir jag gravid i just detta NU." Och.. det blev jag!! Nu är detta papper utskrivet den 16/11... nästan på dagen 5 år efteråt?!!! Jag är såååå glad, såååå nervös... så förväntansfull ... och så rädd!!Nu jäklar!! Vilken energikick!!!!!!!!!!!!!!!!! Gaaaaaaaaaaah!! KRAAAAAAAAAM på er!

Av grodis - 17 november 2006 13:23

Vilken tur att det är fredag idag. Jag hade inte orkat jobba imorgon också. Jag är såååå trött! Och det är nog mycket pga detta skitväder som är utanför... Grått, trist, regnigt... *urk*Ikväll är det lite festligheter på jobbet efter jobbet (hängde ni med?) och jag känner att jag inte kommer bli sen. Blir nog till att ta 19.30-bussen hem för jag har en huvudvärk som envisas med att hänga kvar trots att jag äter och dricker ordentligt. Jag har även tagit 2 st alvedon, men de hjälper icke. Men ett par glas vin och så blir det nog bra, efter 16.30 då... ;-)Vill ännu en gång tacka så hjärtligt, så otroligt mycket för alla fina kommentarer! Vad goa ni är! *rörd* Ska fortsätta läsa i Ola Lauritzon´s bok i helgen och ta in så mycket jag bara kan. Det känns som om jag sakta men säkert håller på att byta spår i mitt liv, och det känns jätteOK! :-)Igår fick jag förresten en jättegod vegetarisk måltid hemma hos min vän Soff78 och det var MUMS! Tänk att nyttig mat kan smaka så mycket och så gott! Det handlar bara om planering och lite fantasi. Och det kan väl inte vara så svårt att åstadkomma??Ha en finfin fredag i höstmörkret mina vänner och tänd ett ljus ikväll och mys!*kramar genom cyberrymden*

Av grodis - 16 november 2006 20:55

Åh, så många fina och värmande kommentarer jag fått på mitt inlägg ang. vikten och min ångest över den. Tusen, tusen TACK goa vänner! Jag SKA klara detta! Jag vill bli stolt över mig själv. Göra min man stolt. Min vän Soff78 allrahelst... jag har lovat henne det.Jag ska klara det. Jag kommer klara det."I believe I can fly. I believe I can touch the sky".

Av grodis - 16 november 2006 08:50

Jag har en klump i halsen idag. Den gör ONT. Och jag vet varför... Jag är fet. Tjock. Överviktig. Jag måste göra något åt detta NU.Nu får det vara nog. En process har pågått länge i mitt huvud. En långsam, men väldigt viktig process. Jag har gjort MÅNGA försök att gå ner i vikt, och misslyckats. Om och om igen har jag misslyckats. Gett upp. Och lagt på mig ytterligare några kilon. Kilon jag verkligen INTE behöver.Så mycket som jag väger nu (vet dock inte exakt HUR mycket det är) har jag aldrig någonsin vägt. Det är ILLA, så mycket vet jag. Jag känner det på kläderna. Och jag har sett det på måttbandet som jag använde igår. Faktum är att jag egentligen skulle mäta ett fönster för att beställa en hissgardin till sovrummet, men fick för mig att jag skulle mäta midjan. Det måttet var inte kul. Inte alls. Jag läste ytterligare några sidor i Ola Lauritzons bok "Gå ner i vikt med GI-metoden" igår och en efter en börjar pusselbitarna falla på plats. Jag tror jag har hittat min grej! Dock har jag inte börjat än vill jag tillägga. Han skriver så bra, så enkelt och så träffande. Jag låg och höll tillbaka tårarna i sängen igår. Bet ihop för att maken inte skulle märka. Släckte lampan och lät tårarna komma i mörkret innan jag somnade. Jag vill verkligen INTE se ut så här längre! Jag är instängd i min egen kropp! Jag vill UT! Jag vill flyga! Jag vill LEVA!Det är det som gör att jag sitter här med en klump i halsen idag... Jag måste detta. För MIN skull.Jag vill detta. För MIN skull!

Av grodis - 15 november 2006 16:42

Idag fyller min käraste barndomsvän år! Hurra, hurra, hurra, hurra!Så ikväll blir det födelsedagsfirande, men först ska jag på spanskakursen för sista gången. Jösses vad dessa 10 veckor gått fort! Och inte kan jag prata spanska flytande heller... jag är besviken... ;-)Fullt ös medvetslös... eller nåt!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards