Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 16 december 2006

Av grodis - 16 december 2006 16:22

Eftermiddagen har ägnats åt att årets julgran och visst blev den väl fin?! I vanliga fall brukar jag klä den kvällen innan julafton, men då jag i år ha totalt brist på julkänsla så hoppas jag att den ska hjälpa mig att finna julstämning när jag nu klätt den en vecka innan... Normalt sett brukar jag bara ha guldpynt i granen, men i år blev det även lite inslag av rött. :-) Julmusiken flödade när jag klädde granen och så gjorde även mina tankar.. Jag drömde mig bort... och tänkte på hur det kan vara nästa år den här tiden, för om allt går som vi vill och drömmer om så kommer vi nog vara rätt nära ett BB (=barnbesked) just då... Wow.....Gårdagkvällen blev jättetrevlig och vi fick en jättemysig kväll tillsammans med Sophie och hennes man. Det var faktiskt riktigt kul att gå på bandy också, men tydligen dåligt med publik (siffran var 808 pers.). VSK vann dock med 5-1 mot Vetlanda! KUL! Före matchen åt vi en jättegod kycklinggryta som Sophie lagat, en kreolsk gryta fast med kycklingfilé istället för fläskfilé och en massa gott i! Efter matchen gick vi tillbaka hem till dem och mös i soffan och snackade om livet. Jätteskönt! TACK vänner för en jätterolig och mysig kväll!Nu ska jag ta och laga lite mat till oss. Maken slappar med all rätt i soffan just nu och kolla fotboll efter att ha kämpat hårt utomhus idag och eldat upp en massa ris.Ha en mysig kväll allihop!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards