Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 30 december 2006

Av grodis - 30 december 2006 16:31

..man slår sig ner framför datorn... med ett glas gott rött vin..När man är nyduschad och har nytonat hår, nyrakade ben och armar (ja, under förstås.. ;-)) Middagen är dessutom förberedd. Regnet slår mot fönsterbrädan. Brasan sprakar i kaminen. Katten ligger i knäet och spinner. Sophie Zelmani spelar och sjunger i högtalarna...Ibland är livet rätt skönt att leva. Som just nu.

Av grodis - 30 december 2006 13:34

Imorgon är det sista dagen på år 2006. Känns jättekonstigt och jag har inte riktigt förstått det än känner jag. Tror det har med "ickevintern" att göra. Jag har svårt att fatta att vi haft jul också, trots att adventsstakarna lyser i fönstrena och julgranen står knökfull med pynt i vardagsrummet. Normalt sett brukar jag ha ångest inför nyårsafton för de sista 4 åren har jag bara gråtit vid 12-slaget och tänkt tillbaka på året som gått och insett att ännu ett år har passerat och vi fortfarande står med tom famn och hjärtan som längtar efter en Liten så det gör ont.I år känns det annorlunda. Vi har för första gången på länge redan sen flera veckor bestämt vad vi ska göra på nyårsafton. I år ska vi fira den tillsammans med Soff78 och hennes make och äta och dricka gott och bara vara. Ska bli hur mysigt och trevligt som helst! Dessutom känns det för första gången på länge som om jag inte kommer titta tillbaka på det år som varit och gråta, utan jag kommer se framåt! Känns otroligt bra och hoppfullt.Samtidigt är jag ju rädd, som jag skrivit om förut. Och snart är det bara dagar kvar tills vi ska på den där läkarundersökningen. Om/när vi kommit hem och blivit godkända där så kommer det kännas lite bättre. Och när vi avslutat hemutredningen och förhppningsvis får vårt medgivande, då är det FEST!!TACK alla goa som skriver kommentarer till mig. Det värmer oerhört mycket och jag blir alltid lika varm i hjärteroten när jag loggar in och läser det. Ett riktigt Gott slut på 2006 önskar jag er alla. Nu blickar vi framåt mot ett spännande 2007!PS. Förresten så är min arga insändare ang. vårdcentralens bemötande med i lokaltidningen idag, längst upp på sidan! DS.

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards