Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 4 december 2006

Av grodis - 4 december 2006 15:37

Nu har startskottet brunnit av och nu är vi så sakteliga på G mot vår långa resa mot syskon! Tusen TACK för allas er omtanke och tummar, det verkar ha hjälpt toppen för det gick jättebra! Jag och maken tog en lugn lunch tillsammans på en spansk restaurang (vad annars?) och strax efter jag ätit upp maten var jag tvungen att rusa på toa... magen ville inte mer... Gick en sväng på stan, för vi hade en halvtimme kvar innan vi skulle vara på plats, och då fick jag ont i magen igen... Gick upp till Familjerätten så jag kunde låna deras toalett... *pinsamt*När vi satte oss i väntrummet så jobbade magen rejält och lät en massa så jag var lite orolig över hur detta skulle gå!? Efter bara ett par minuter kom så våra två handläggare och hämtade oss. Två lugna och väldigt jordnära tjejer som vi skakade hand med och följde sedan med in i ett rum som bestod av fyra fåtöljer i en "ring". Maken och jag slog oss ner brevid varandra närmast fönstret och handläggarna mittemot oss med sina pärmar i sina knän. Min puls då var hög och svettningarna i handflatorna och under armarna ska vi inte tala om... tur det inte märks... Vi började med att ta fram våra kalendrar och boka in våra möten. Nu kommer ju jul och nyår mitt i allt, men om det går som vi hoppas och önskar så är vi färdigutredda den 22/1, och då vi har vårt hembesök! Sen ska ju hemutredarna skriva ihop vårt livs berättelser och sammanställa och vi ska få läsa igenom dem och ändra om det behövs. Sen ska det upp i nämnden och har vi tur är vi godkända och klara i februari! Idag pratade om lite ditten och datten och bl a om vårt motiv till adoption. Vi berättade om Viktor och situationen före/under/efter hans korta liv... Vi pratade också om vara jobb och hur vi trivdes på dem. En massa papper fick vi med oss, om bl a sociala nätverket (vänner, familj, släkt, arbetskamrater), läkarintyg, ekonomi. De kommer också begära utdrag från polisregistret + från Socialen. Vi ska fixa papper från Försäkringskassan också... Puh...Det är mycket nu! Men som vi längtat efter detta, och SÅ redo som vi är!Nu är det bara att tuta och köra! Full fart framåt! 5 möten till är inbokade, varav 2 stycken innan jul och resterande efter jul/nyår. Puh.... *trött* KRAM på er alla som tänkt på oss och hållit tummarna idag! TACK!!

Av grodis - 4 december 2006 11:06

Jösses... jag mår jätteilla. Av nervositet. Det är inget annat. Snart bara 2 h kvar. Innan dess ska jag och maken träffas och äta en lugn och god lunch tillsammans. Får se om jag får i mig något alls...Jag har så svårt att ta in det, att det är dags! Och när jag förstår det emellanåt så känns det för stort för att kunna ta in. Måste låta det sakta, sakta sjunka in... Jag tror/hoppas att det bara kommer vara idag som det känns så här nervöst och jobbigt. Det är ju liksom första gången vi träffar våra två utredare och jag hoppas och ber för att att personkemin stämmer, för gör den inte det kommer det bli riktigt jobbbigt...Är så glad att jag har min blogg. Där jag kan svamla hur mycket jag vill utan att någon ber mig hålla tyst. Det är bara maken som "klagar" på att jag bloggar så mycket och tycker jag ska PRATA med honom istället. Visst kan och gör jag det, men en blogg är min "pyspunkt". Jag pratar också, faktiskt... ;-)Apropå maken. Vet ni vad han gjorde imorse..? *fnissar för mig själv då jag vet att han blir sur på mig nu* Han skulle vara snäll och förbereda stekpannan för mig och min omelett och istället för lite olivolja i pannan så hällde han... balsamvinäger!? :-D Goooooos! *älskar* Skönt att veta att det inte bara är jag själv som har tankarna på annat håll i dessa dagar... ;-)

Av grodis - 4 december 2006 08:09

Nu är den så äntligen här - dagen D.Idag smäller det! Jag har faktiskt sovit(!) en hel del inatt.. fortfarande har jag vaknat X antal gånger, men som helhet har jag sovit mesta tiden iallafall och det känns skönt.Imorse var det inga problem att hoppa ur sängen när klockan ringde vid 06:30 kan jag lova. En skön dusch och en ordentlig frukost och nu sitter jag här på jobbet och ska strax iväg på kurs... blärk.. ingen bra dag att kursa på.. särskilt inte när jag ska försöka lära mig ett nytt program... *suckar*Hjärtat slår som bara den ibland och handsvetten finns där kan jag lova... Jag har på mig mina "vanliga vardagskläder" = jeans och en svart tunika med lite gråblå blommor och till det mina jeansblå Pilgrimssmycken. Känns bra. Bekvämt.TUSEN TACK för alla snälla kommentarer och tummar inför vår hemutredningsstart!! *rörd* Återkommer givetvis med en rapport när jag kan.

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards