Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 11 december 2006

Av grodis - 11 december 2006 16:10

Ikväll kl. 21.00 är det dags för andra och sista delen av TV4:as serie Längtans Barn!

Av grodis - 11 december 2006 14:15

...som är på TV4 ikväll kl. 21.00 Tyvärr missar jag den då jag/vi ju är på konsert.. *suckar* Men kanske jag har tur att jag hittar någon som kan spela in den!? *hoppas* Själva kan vi inte det.... :-(

Av grodis - 11 december 2006 12:47

Även fast det är grått och trist väder, mycket både på jobbet och på fritiden.. så mår jag BRA!? Och det är väl jättebra - men så kan jag inte låta bli att börja undra över HUR jag kan må så bra när det är så mörkt och trist och mycket här och där..? Knäpp man är...Varför kan jag inte tillåta mig själv att må så här bra UTAN att fundera så mycket över VARFÖR jag mår bra?! Det bara ÄR så ju. Hurra, jag mår bra!! :-DFunderar över att kontakta husläkaren och börja trappa ner doseringen av mina antidepressiva tabletter. Jag äter 20 mg/dag av en medicin som heter Citalopram och har gjort sen veckan innan midsommar. Man ska äta dessa tabletter i minst ett halvår sägs det. Kanske jag ska avvakta lite iallafall? Åtminstone till hemutredningen är klar? Nu när jag mår så här bra så känns det som om jag vill/kan sluta bums, men det vet jag är varken bra eller speciellt klokt att göra så det kommer jag INTE göra, det lovar jag! Men ringa och höra efter HUR jag trappar ner kanske jag kommer göra... Surr, surr, surr...På lunchen var jag och Olivers mamma och inhandlade ett stycke Stjärngosselinne, struthatt och stjärnan. Oliver ska nämligen lussa med de andra barnen imorgon och då ska han vara just Stjärngosse. Kommer bli ursöt! Men egentligen ville han vara en "Boll"..! En SNÖBOLL! :-D

Av grodis - 11 december 2006 09:58

Jösses... dagarna och veckorna bara rusar fram och vi har en massa trevligheter inbokade framöver!Ikväll: Julkonsert med Uno Svenningsson & Irma Schultz (vann platser på rad 2!)Imorgon: Lussefika hos bästa väninnan och mamman till mina goa guddöttrar.Onsdag: Sanktaaaa Luciaaaaa...Torsdag: Hemutredningsmöte nr 2 av 6 (33,3% avklarat!). Julbord med jobbet på kvällen.Fredag: Bandykväll med maken, Soff78 och hennes man. Det blir min första bandymatch på åratal! Jag ska dock inte spela utan dricka glögg... ;-)Lördag: Julstädning.Söndag: Fortsätta julstädningen och tvätta.Puh.. det är myyyycket nu!

Av grodis - 11 december 2006 08:28

Längtar du också efter en vinter med snö?Klicka isåfall på den här länken och skriv sedan in ditt namn! ;-)http://www.star28.net/snow.html

Ovido - Quiz & Flashcards