Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 10 december 2006

Av grodis - 10 december 2006 11:19

Bara 2 veckor kvar till julafton... Känns det konstigt eller känns det konstigt!? Idag är det iallafall "bara" 4-5 plusgrader ute, men julkänslan lyser med sin frånvaro här. För att bättra på den så gott det går ska här spelas julmusik och bakas lussebullar idag tänkte jag! :-)Dopet igår var fantastiskt fint och stämningsfullt i ett gammalt missionshus. Det visade sig att mamman och pappan gift sig där för 15 år sen! Härligt! Samme präst döpte nu den lilla tjej som var gårdagens huvudperson och hon fick de fina namnen Olga Liv Hvilja! Allt var så fint men enkelt ordnat. En ung tjej satt och spelade cello och det var levande ljus i salen.. granris... och så en klädd julgran i ena hörnet. Vi sjöng "Tryggare kan ingen vara" och tjejen på cello spelade "Älska mig". Hviljas morfar hade hämtat hem vatten från en å i Lofsdalen som Hviljas mormor hällde i dopfunten. Så otroligt fint genomtänkt... När Hvilja blivit döpt tändes så storasysters (som är en liten änglatjej) ljus först och sen Hviljas ljus. Då grät jag. Så starka känslor...så rörande... så vackert. Vi avslutade med att sjunga "Nu tändas tusen juleljus".Jag och maken hade tillsammans med Soff78 och hennes man köpt en doppresent ihop; en skyddsängel i guld med kedja som vi tillsammans hängde runt Hviljas lilla hals. En fin symbol - speciellt i detta sammanhang. :-)Julbordet igår kväll var också jättetrevligt och vi åt, åt, åt, åt, åt... jösses! Jag var chaufför så jag sparade in några kalorier på att inte dricka öl/snaps iallafall.. hehe...Nåväl, det blir nya och ALLVARLIGA tag med vikten efter jul/nyår för nu ska jag jäsa deg! ;-PMysig 2:a advent allesammans!Bilden kommer från arla.se

Ovido - Quiz & Flashcards