Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 27 december 2006

Av grodis - 27 december 2006 14:56

Hatar, hatar, hatar ALLT som har med husläkare och icke medmänskliga sjuksköterskor inom vården att göra!Varför får man ingen hjälp när man mår dåligt här i "väldfärds-Sverige"!?! Vi som är så jävla bra och betalar så in i bomben mycket skatt!Varför måste man vara stark för att orka vara sjuk och få den hjälp man behöver?! Skrivit en ARG insändare till tidningen nu och hoppas innerligt att den kommer publiceras. Och ja, jag står för varje stavelse, varje bokstav jag skrivit!

Av grodis - 27 december 2006 11:30

Förbannade hjärnspöken som börjar göra intrång i mitt huvud. *suckar* Sen jag i förrgår fick reda på att jag har ett allt för lågt hb (blodvärde) så har tankarna börjat snurra i mitt huvud och jag är orolig för vad som kan tänkas vara fel. OM det är något fel - är det isåfall ett litet fel, eller är det generalknas någonstans..?Google.se i all sin ära, men ibland borde man låta bli att söka där för svaren är inte alltid vad man hoppas. Som jag skrev tidigare ska en kvinna i fertil ålder ha minst 120, inte under 117 i blodvärde.. jag har 105. Inte konstigt att jag känt mig hängig och trött på sista tiden. När jag var gravid med Viktor lågt jag högt, 125-130 i hb, vilket är jättebra.Så nu gör jag slag i saken. Detta måste kollas upp. Jag tänker inte börja äta vitamin- eller järntabletter innan jag låtit en läkare undersöka mig ordentligt och lämnat ev. prover som behövs. Jag längtar efter att må bra, på heltid! Inte bara en tillfällig topp på ett par dagar eller så. Jag vill bli pigg och glad igen. Vara mitt gamla jag, som jag var för flera år sen. Jag saknar mig själv....

Ovido - Quiz & Flashcards