Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 3 december 2006

Av grodis - 3 december 2006 17:34

Önskar er alla som läser min blogg en riktigt mysig första advent!På bilden ser ni vårt kök i julskrud... :-)

Av grodis - 3 december 2006 17:22

..och som vanligt så rusar helgerna iväg.Snart är det måndagen med stort M som vi väntat på. Shit. Det är dags imorgon. Efter nio långa månader i kö, så är det äntligen VÅR tur att starta hemutredningen. Nu rullar resan mot Viktors syskon igång. En del av mig har svårt att fatta att det är dags nu, en annan är så nervös att jag nästan kräks... Jag har svårt att koppla av idag som jag hade planerat att göra, så jag har varit ute ett par timmar i dag på dagen medans det var ljust. Har bl a fixat granris från den stora granen som vi lät ta ner i veckan som var och lagt som en "matta" framför trappen upp till verandan. Lite gammeldags och riktigt fint! Jag har även tagit hand om mig själv idag, i form av ett bad, färgat/slingat håret, gjort manikyr av naglarna, rakat benen osv. Ikväll ska jag läsa igenom materialet från Föräldrautbildningen och sen är det "bara" att försöka sova...vilket inte varit så lätt senaste nätterna...Jag är jätteredo och har varit länge, men det känns ändå skrämmande och lite konstigt att inför främmande människor öppna upp hela sig och berätta om sitt liv... Jag som knappt minns något... Nu ska jag springa runt med snabeldraken en sväng, sen är det dags att laga mat. Imorgon är jag dessutom på kurs hela dagen för att lära mig nytt program ...(hur lätt kommer det bli att koncentrera sig på det!?) Snälla, skänk oss en tanke och tummar imorgon kl. 13.15 Jag återkommer med en rapport imorgon kväll!*20 timmar kvar*

Av grodis - 3 december 2006 11:09

Usch, nu är det inget roligt längre...Jag är nervös. Jättenervös. Mår nästan illa.Har sovit jättedåligt inatt.. vaknat flera gånger och vänder och vrider mig i sömnen så jag är jättetrött idag...Maken, min klippa, hade varit in till stan och köpt risgrynsgröt, lussebullar m. m. och dukat en jättemysig adventsfrukost som vi nu intagit... *älskar*Jag har så svårt att förstå att det är NU det gäller! Imorgon börjar vårt livs resa. Åh, nu mår jag illa igen... f-n att jag inte kan koppla av och tro på att detta ska gå bra!?!*26 TIMMAR KVAR*

Ovido - Quiz & Flashcards