Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 22 december 2007

Det tog emot men...

Av grodis - 22 december 2007 16:52

..jag var tvungen att åka in till stan och fixa ett par julklappar idag. De enda två jag köper till; mina guddöttrar. Nu är det iallafall fixat och jag hann med en sväng till IKEA för att komplettera med en fotpall till fåtöljen som jag köpt till sovrummet och så in på Hemtex och bytte sängkläder från bomull till satinlakan. Känns lyxigt!

Bra pris på dem också så det skiljde bara 100 spänn så för första gången har jag nu köpt satinlakan, tror och hoppas det blir najs att ligga i.


Men usch för denna julstress och vad den gör med folk. Det tutas, pekas fulfinger och gasas och skälls i affärer och på gator. Sorgligt.

Imorgon blir det städning med stort S och julmusik på högsta volym här hemma! Lugn och ro.


Strax ska vi knata hem till svärfar med sambo för lite god mat och trevlig samvaro. Så skönt!


Kram på er och hoppas ni får en fin lördagkväll!

 
 
Ingen bild

M!

22 december 2007 17:38

Så mysigt det låter! Härligt att ha gott om tid och kunna städa imorgon utan stress. Och sovrummet låter kalasfint!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards