Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 23 december 2007

Önskning...

Av grodis - 23 december 2007 20:48

Tyvärr vill inte julkänslan infinna sig alls inom mig detta år. Jag har verkligen försökt genom att spela julmusik hela dagen. Slagit in nåra julklappar osv men nej.. det vill sig inte alls. Tungt... Sitter här och velar fram och tillbaka om jag ska hämta in granen och klä den ikväll eller ej. Men jag orkar helt enkelt inte, så det får vara denna jul. Känns jättetråkigt, men vad göra när orken inte finns där..? Inte en gnutta energi...



Men jag vill ändå på detta enkla vis önska er alla en riktigt God jul!



Själv skulle jag vilja göra som musen på bilden...

 Gå och gömma mig och komma fram igen någongång nästa år...


Om jag ändå hade vetat att detta är sista julen utan barn hos oss, då hade allt varit annorlunda. Nu känns det som om det blir en jul till när vi bara är två och ingen Liten hos oss som river bland julklappar, snören och julkulorna i granen. Det smärtar. Förbannat ont gör det. Det är säkert därför min kropp reagerar som den gör med noll energi och noll julstämning. Orkar inte helt enkelt.


Och faktiskt.. det känns ändå OK att jag inte lyckas få någon julstämning.

Jag kan inte göra så mycket åt det.


Vi får fira maken ordentligt imorgon istället, för han fyller ju minsann år på självaste julafton! Ingen julmat blir det heller, utan istället hummer, havskräftor, musslor och annat smått och gott. Mums.


Ha det gott!

 
 
Ingen bild

M!

23 december 2007 21:13

Så tråkigt att du känner så! Men vill inte känslan infinna sig så vill den inte, och då är det väl bättre att vara ärlig än att låtsas känslor du inte har. Om inte mannen vill klä granen kanske, så låt den vara. Och så hoppas jag att du får en trevlig helg ändå, om än utan julkänsla!

 
Eva-lena med ängel Michaela

Eva-lena med ängel Michaela

23 december 2007 21:41

GOD JUL TILL HELA FAMILJEN.kramar om er massor...ha nu en riktigt mysig jul..kram

http://www.babyfriends.nu/medlem/missangelchild

 
Ingen bild

Mickis

23 december 2007 21:46

Önskar er en lugn och skön julhelg. Hoppas så att det kommer lite julstämning till er tills imorrn nu *kramar*
God Jul!!!
o så grattis till Jonas på födelsedagen, ett par timmar i förskott *ler*
Ha det gott och sköt om er. Kram Mickis

 
Ingen bild

Magdalena

23 december 2007 22:46

Hoppas att du maken får en fin ag imorgon i alla fall. Fira honom ordentligt.

Hoppas så att det är sista julen för er utan liten. Många kramar till dig från ett snöfattigt Piteå

 
E-K

E-K

23 december 2007 23:03

Hoppas att ni får en trevlig Jul trots allt tråkigt. Ni har ju varann iallafall, DET är mycket värt.

http://bjornstigens.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

24 december 2007 00:18

Önskar er God Jul och Grattis på födelsedagen :-)

Njut av havets läckerheter imorgon, inte varje dag man får göra det!!!

Kram Johanna

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Miniu

Miniu

24 december 2007 00:52

Här kommer en stor och varm julkram till Dig!
Förstår att det känns tungt, men jag tror ändå att julen kan göra gott för er. Få tid för varandra och bara vara.

Kram på dig!

http://miniu.bloggagratis.se

 
m

m

24 december 2007 01:01

God jul !
Vet du strunta i granen, det blir jul ändå.
megakramar från mig

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Lakrisalen

Lakrisalen

24 december 2007 07:49

Önskar dig en riktigt god jul!

http://lakrisal.bloggagratis.se

 
Ingen bild

UlricafrCybern

24 december 2007 09:17

God Jul! Rå om varandra ordentligt och försök att njuta av ledigheten nu.

Kramar!
Ulrica

 
Åsa med Klara och Lilly

Åsa med Klara och Lilly

24 december 2007 11:17

Hejsan hoppsan lilla Grodis!

Tänker på dig och hoppas så att du ska få lite julkänsla och få vara riktigt lycklig med en liten plutt eller två i famnen!

Ändå så är det okej att inte vara överlycklig jämt heller, det måste det få vara...

Stor varm kram från din nätvän Åsa

http://busmajornasmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gullan

24 december 2007 13:49

Julstämning eller ej, men jag hoppas du har en skön helg, grodis!
Kram Gullan

 
Monica

Monica

24 december 2007 18:01

God jul kära du. Du är mig kär.
kram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

24 december 2007 21:11

Hoppas att ni fått en mysig dag tillsammans du och maken och kunnat njuta litegrann av dagen!Kul med fler födelsedagsbarn på julafton,ibland känns det som om jag är ganska ensam att fylla år denna dag :o)

Tänker på dig och skickar många varma tankar och kramar och hoppas så innerligt att det är sista julen för dig/er utan liten!

//Jessica

http://jezza.wordpress.com

 
Ingen bild

Petra

25 december 2007 08:10

Ingen julgran eller stämning här heller. Men vet du. Nu är julen officiellt över här hemma, så idag åker allt ner i sina jullådor igen. Nu tar jag nya tag och satsar och litar på att 2008 blir ett bra år.

KRAM o grattis J

 
Ingen bild

Petra

25 december 2007 08:19

Kolla här, snodde av dig :)

http://www.familjeliv.se/Forum-3-28/m28165580.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards