Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 26 december 2007

Mycket prat och närhet...

Av grodis - 26 december 2007 12:40

Gårdagen var lugn. Kanske lite för lugn.

Inom mig var jag så rastlös, men jag förmådde mig inte till mer än att gå ut en promenad tillsammans med maken, svärfar och svåger med flickvän. Efteråt ville jag bara sova... och det gjorde jag.

Gick upp i sovrummet. På med morgonrocken utanpå kläderna och 2 plädar ovanpå det, och somnade. Sov säkert 2-3 h...


Lite enkel mat i form av pyttipanna från frysen. Mycket prat och tårar (från min sida) efter maten... Skönt att få släppa ut det ibland. Den onda klumpen i halsen... Igår blev den bara för ond, så jag var tvungen... Har så mycket sorg, så mycket ilska, så mycket frustration inom mig. Som måste ut... Jag måste se till att det blir så. Ibland räcker det inte att tala med den man älskar. Ibland blir det bara mer frustration när man inte känner sig förstådd. Men hans närhet och kramar gör mycket för själen också, och de njuter jag av. Terapin får en annan hjälpa mig med, och jag måste försöka hitta någon så snart jag bara kan. Vet att det är långa väntetider även där...


Idag är det annandag jul. Sista dagen på julhelgen. Skönt!

Jag måste säga att det är förbannat skönt att 2007 snart är slut och att 2008 snart är här. Jag behöver det. Ett nytt avstamp. Nytt fokus. Nya mål.

Jag som annars inte vill ta ned ljusstakarna ur fönstrena känner i år att det inte kan gå nog fort innan de är borta igen. Utbytta mot lampor. Men så länge det är 2007 får de vara kvar.

Imorgon jobbar jag dessutom. Jag hade verkligen behövt vara ledig i år... har inte haft en ledig jul sedan 2002... Men det är "bara" en dag och på fredag är jag ledig igen, och sen jobbar jag inte förrän 3 januari iallafall. Alltid något...


Ingen Mellandags-REA i dag. Jag orkar inte. Orkar inte trängas bland en massa människor. Får panik. Det är mycket därför jag inte hängde med på Annandagsderbyt i bandy heller, för mycket folk... De andra har dock åkt iväg och nu är jag ensam hemma och tar det lugnt. Dricker dagens andra kopp kaffe... Ska byta till rena och nya sängkläder tänkte jag. Tvätta några maskiner... In till stan och hämta upp maken efter bandyn och iväg och handla lite käk. Vi har "tomt" i kylskåp och skafferi och behöver handla hem lite basvaror. Det blev just inget handlat hem till jul förutom skinkan, så det är dags.


TACK snälla ni för era kommentarer. Som vanligt känns det otroligt skönt att läsa dem. De/ni stärker mig. Får mig att orka lite till. Jag vet att jag skrivit detta många gånger tidigare, men det ÄR verkligen så. Jag hoppas ni förstår det och tror på mig när jag skriver det. Önskar också att jag hade orken och energin att svara er alla var och en, men jag har tyvärr inte det... inte just nu.


 
 
Linda m. 4 barn

Linda m. 4 barn

26 december 2007 13:20

livet är tufft ibland,men man får försöka blicka framåt för det blir bättre en dag.
Man måste ha tålamod bara att invänta den dagen.
Man får försöka fördriva tiden så gott det går sålänge. Hitta ett projekt att hålla på med, ett nytt fritidsintresse eller liknande.
Tiden går ju fortare när man har roligt och plötsligt är dagen där när ni ska hämta hem ert barn.
Jag ser fram emot den dagen med glädje, när ni ska få ert efterlängtade lilla barn.
Och den dagen kommer, just nu känns det långsamt och frustrerande det förstår jag. Men plötsligt är ni där !

kram

http://Lillith76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards