Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 31 december 2007

Bokslut 2007

Av grodis - 31 december 2007 15:24

Det är dags att skriva årets sista inlägg.

Jag har suttit och blickat tillbaka ett helt år och det har tagit mig 1 h... Mycket att läsa igenom, påminnas om och lägga bakom sig.

Försöka lyfta blicken och blicka framåt. Det är det som är svårt.


Hur som helst så vill jag sammanfatta årets månader i punktform:


JANUARI:

  • Håller som bäst på med vår hemutredning som startade i december. Får muntligt medgivande den 22 januari!
  • Läkarbesök i samband med adoptionen i Stockholm
  • Ultraljud av mina gallgångar, visar inga tecken på gallsten.
  • Ansöker om att bli 1 av 10 personer som ska gå ner 100 kg hos Prenet
  • Tjejmiddag i samband med min födelsedag i slutet av månaden

FEBRUARI:

  • Får reda på att jag blir en av de tio för Viktutmaningen hos Prenet och på Alla Hjärtans Dag börjar mitt nya liv.
  • Hämtar hem en sproilans ny spjälsäng som en barndomsvän vill skänka oss.
  • Köper första plaggen till Liten
  • Medgivande 27 februari!

MARS:

  • Besök hos spåkvinna
  • På dansshowen med Bounce
  • 1 år sedan sista misslyckade IVF-försöket
  • 1 år sedan vi lämnade in vår intresseansökan för adoption
  • Får bältros
  • Grymt sviken av en av mina bästa vänner. Vi har ingen kontakt idag.
  • Konserthelg med Sophie Zelmani i Göteborg
  • Till Växjö för 30-årsfest
  • Dags att börja "samla papper"

APRIL:

  • Vår!
  • Firar påsken hos farmor i Lappland
  • Börjar samla papper 11 april
  • 20 april är det 20 grader varmt!
  • Psykologbesök inför adoptionen och papperssamlandet
  • Medlem i 70-kilos klubben!
  • 5-årig förlovningsdag
  • Läkarintyg ordnas genom en resa till Sthlm t/r
  • Firar trevlig Valborg med våra kära vänner S&S

MAJ:

  • Utmaningen med Prenet är över och jag har gått ner 11 kg
  • Färdigsamlat med papper och de skickas för översättning
  • Viktor skulle fyllt 5 år...
  • Fotografering inför adoptionen
  • Vänner till oss får barnbesked från Kina, en liten tjej!

JUNI:

  • Köper fint djungeltyg till blivande barnrummet
  • Boliviaträff i Göteborg
  • Våra handlingar är översatta och klara
  • 9 juni är det +31,2 grader varmt i skuggan *puh*
  • Köper en liten båt med motor
  • Tittar på dansuppträdande med Bolivianska föreningen med min vän S
  • Lillebror köper hundvalp
  • Våra handlingar är översatta
  • 28 juni fyller min blogg 1 år

JULI:

  • Producerar medlemstidningen till BFA
  • Säljer efter 5,5 år det som skulle blivit Viktors barnvagn
  • Köper NY (beg) barnvagn!
  • Våra handlingar till Notarius Publicus + UD
  • Weekend i Nyköping, Mälarbåts SM
  • Det faller 10 cm snö i Bolivia(!)
  • Mår inget vidare och är rejält trött och sönderstressad
  • I slutet av juli börjar vi vår 2 veckor korta semester med segelsemester i skärgården

AUGUSTI:

  • Våra handlingar åker ner med DHL till Bolivia 21 augusti!
  • 2-årig bröllopsdag
  • Kräftskiva på ön Krogen
  • Första syskonbeskedet någonsin (tvillingar!) från Bolivia


SEPTEMBER:

  • Semestervecka hos farmor i Lappland. Maken jagar älg.
  • Våra handlingar hamnade i Santa Cruz, Bolivia!
  • Vänner i vår adoptionsgrupp fick barnbesked från Sydkorea, en dotter!
  • Går "Barnavårdskurs" som AC håller i på högskolan en söndag
  • Ger mig in i Scrapbookingens värld, genom att gå kvällskurs 3 tisdagar i september på Folkuniversitetet
  • Åker på traditionell marknadshelg till Kopparberg och därefter sova över i sommarstugan med lilla mormor


OKTOBER:

  • Bloggpaus (har inget speciellt minne från oktober heller...)

NOVEMBER:

  • 17 november beslutar jag mig för att börja blogga igen
  • Konsert med Lars Winnerbäck, faller pladask för hans musik och texter
  • Renovering av övervåningen påbörjas
  • Nytt tak på övervåningen
  • Tapetvånda!
  • Börjar träna hos Itrim

DECEMBER:

  • Till min vän S och bakar lussebullar med henne och gospropparna N & I.
  • Mer tapetångest!
  • Tapetserar och lägger golv i "dressingroomet" och vårt nya sovrum
  • Maken till Tallinn
  • Vänner till oss får äntligen barnbesked från Korea, en tjej!
  • Får reda på att vi väntar i Domstol 1, som par nr 3.
  • E & H får en liten dotter!
  • Oroligt i Bolivia... :-(
  • Uppgiven, ledsen. Tungt känslomässigt ju närmare julen kommer...
  • Firar julafton till största delen på akuten.

Puh...

Det har hänt en del under 2007. Tur man har bloggen, annars hade jag inte kommit ihåg speciellt mycket alls. Hjärnan sållar rejält när man inte orkar har jag upptäckt...


Nu är klockan snart 16.00 och det är hög tid för mig att kasta mig in i duschen och börja göra mig iordning för kvällens äventyr. Maken åkte iväg till svärfar med sambo för ett par timmar sen och han ska förbereda maten, som den kock han är! ;-) Det blir tigerräkor till förrätt vet jag... sen oxfilé till varmrätt.. sen har faktiskt jag(!) bakat muffinsbrownies till efterrätt som ska serveras med hemgjord vaniljglass och smultron. Det kommer bli mums!


Min svarta festklänning hänger redo att tas på. Den har jag bara använt en gång och det är snart 2 år sedan. Trodde inte jag skulle kunna ha den, men när jag provade den satt den BÄTTRE nu än då. Då blir man glad! Jag trodde den skulle vara alldeles för liten nämligen.... En svart spetsbolero till det och så ett glittrande halsband och armband från Pilgrim som jag fick av min vän Soff i födelesedagspresent förut. Voila!


Jag mår fint idag. Och om man jämför med hur jag mått under hela december mår jag fantastiskt bra! Det känns skönt. Att fira nyår känns så mycket bättre och lättare än julafton.



Jag önskar er alla som läser och skriver här en riktigt mysig nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR!

Tack för att ni är med mig/oss på vår låååånga resa mot syskon. Tack för att ni alltid stöttar, peppar och tröstar mig när jag som bäst behöver.

Nu blickar vi framåt... och lägger 2007 till handlingarna.


2008 ska bli ett positivt år - det har jag bestämt!


 
 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

31 december 2007 16:20

Gott Nytt År gumman!
Jag hoppas ni får en fantastiskt härlig kväll och att vi alla får uppleva 2008 med glädje. :)

Många kramar!

http://ff.bloggagratis.se

 
Miniu

Miniu

31 december 2007 16:54

Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt 2008.
Kram från Norr!

http://miniu.bloggagratis.se

 
BeaTris

BeaTris

31 december 2007 17:28

Gott Nytt År!
Jag hoppas Du får en fin kväll :)

*Kram*

http://beatris.bloggagratis.se

 
applecore

applecore

31 december 2007 17:59

...och ett riktigt gott nytt år vill jag passa på att önska dig. Måtte ert 2008 bli ett år då ni äntligen får ert efterlängtade barn/syskon!

Kram!

http://applecore72.wordpress.com

 
Ingen bild

Eva med Sara född aug-02

31 december 2007 20:18

Gott nytt år Grodis! Tänk vad mycket som händer under ett år egentligen... blev medveten om det när jag läste din sammanfattning om året som gått.

 
E-K

E-K

31 december 2007 20:45

Gott Nytt År önskar jag Er.
Hoppas liten kommer till er under 2008.

http://bjornstigens.bloggagratis.se

 
Lakrisalen

Lakrisalen

31 december 2007 23:15

Gott nytt år grodis! Önskar dig all lycka och det tror jag att du känner!

http://lakrisal.bloggagratis.se

 
Emma Var Dag

Emma Var Dag

1 januari 2008 02:27

Ååååååh, vad jag är glad att du är tillbaka. Jag vet inte om jag någonsin kommenterade dig innan din bloggpaus i oktober. Men jag läste varje dag. Sedan har jag haft bloggpaus och nu sitter jag på nyårsafton mitt i natten, jobbar. Kom att tänka på dig och blev så glad när jag kom på att fu fortfarnde är länkad på min blogg. Du är tillbaka, har nu läst hela ditt november och december. Gråtit, skrattat, känt med dig osv. Gott Nytt År! kram Emma

http://emmet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards