Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2006

Sov gott...

Av grodis - 29 oktober 2006 20:58

...kära pelargoner... ;-)Idag var det så dags att ta in alla pelargoner jag haft ute i krukor/urnonr/amplar hela våren/sommaren... Tog in dem igår kväll eftersom det inatt varit flera minusgrader och idag har jag stått i solen på verandan och tagit bort alla blommor och knoppar från dem och sen tagit dem ur sina krukor och skakat bort överflödig jord och sen stoppat dem i kompostpåsar, för att sen ha dem i sammanlagt 3 stora kartonger i krypgrunden under huset under vintern. I februari är det dags att börja väcka dem till liv så smått igen och jag hoppas att de då vill hänga med fortfarande. Detta sätt att vinterförvara pelargoner är nytt för mig och jag hoppas jag inte tar död på dem allihop nu bara... ;-)Sov så gott små blommor!

 
 
Ingen bild

Cat

30 oktober 2006 09:08

Ja det var nytt för mig mig, hoppas de överlever, du får berätta i vår hur det gick ;O)
Jag brukar också vinterförvara mina pelargoner men i år så tror jag att jag skippar det.
Natti natt dina små pelargoner-sov så gott

 
Magda

Magda

30 oktober 2006 10:31

Vad kul att du orkar hålla på att övervintra dina blommor. Jag kastar mina i komposen o köper nya nästa år. Dumt kanske men är man lat så är man. Här tog vi bort blommorna för lääännggeee sen, annars hade dom varit översnöade idag. För nu har vi ordentligt med snö o det är 13 minus just nu. Brrr....

http://magda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards