Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 3 december 2007

Denna tapetdjungel!

Av grodis - 3 december 2007 23:25

Gaaah...!

Jag blir TOKIG!


Det är banne mig inte lätt att hitta tapeterna med stort "T" till vårt nya sovrum. Det går inte bra. :-( Mina tankar är huller om bladder och jag får inte alls mitt kreativa sinnelag att jobba MED mig. Istället jobbar det emot mig och jag spretar så otroligt i mina tankar. SUCK!

Inte gör denna djungel av tapeter valet lättare heller. Jag var ju så säker på att vi skulle ha "porrtapeten" i Linnékollektionen för Boråstapeter som jag skrev om förut, men när jag lånade hem en katalog med den i, så såg jag att den var alldeles för "kall" för att ha i vårt sovrum. Visst, den finns i en mörkt lila nyans, men det vill jag inte ha... Den ljusblå, ja.. för kall...


Vi har vänt ut och in på oss jag och maken och nu kommit fram till att vi nog ska köra ett "murrigt" stuk i sovrummet trots allt. Då det är mycket snedtak och att det nu blir ett vitt slätt tak gör att vi är inne på mörkbruna väggar. Eventuellt med en liten bladranka i på en vägg och resten rätt neutralt. Ekmöbler till det och så en schysst sänggavel, klädd i tyg som matchar väggen. Olivgrönt kommer vara "accentfärg" mot det bruna, vita och så ekmöblerna. Tror det blir fint. Nu gäller det bara att hitta DEN tapeten.


Hjäääälp!


Imorgon blir taket spacklat omgång nr 1 och jag hoppas att det ska vara färdigmålat inom en vecka. Det är X antal spackelomgångar på tak och väggar och så målning x 3 skulle jag tro, innan tapetseringen tar vid, så det är till att jag hittar tapeter som det inte är jäääääättelång leverans på. Längsta jag sett hittills har varit 5 arbetsdagar och det är ju helt OK, än så länge....


Nu är hemmet julpyntat. Putsade fönstrena i köket igår och hängde upp mina tunna röda julgardiner från Indiska som jag köpte för ett par, tre år sedan. Ljusstakar i fönstrena, en liten ljusslinga i ett litet träd i trädgården. Ikväll gjorde jag även sent omsider iordning adventsljusstaken till köksbordet. Har aldrig hänt i mitt vuxna liv att den inte varit klar till första advent... Tyder på att det är lite mycket just nu....


Imorgon jobba igen och sen väntar först en trevlig lunch med "E", som verkligen är i väntans tider! Det är bara en vecka till bf och det är verkligen SÅ jättespännande nu! *iiiiih* Är så nyfiken på den Lill* i magen och ser så jättemycket fram emot att få snosa pytteliten bebis snart. :-)


Efter jobbet väntar fika med brudarna från Adoptionsgruppen, trevligt ska det bli och välbehövligt att få snacka av sig lite längtan och frustration! En av dem är mamma redan, för de fick en liten flicka för snart 3 månader sedan och vi hoppas att de snart får resebesked så de får hämta hem sin lilla tjej!


Tack snälla återigen för alla fina kommentarer!

Lyser verkligen upp min tillvaro, som ibland är lite för orolig och frustrerad...

 
 
Ingen bild

M!

4 december 2007 15:22

Tycker att vitt, brunt och olivgrönt låter väldigt snyggt och ombonat! Det tror jag ni kommer att bli nöjda med! Hellre lite mer enkelt och neutralt och så håller det länge, än något superhäftigt som man tröttnar på snabbt, så tycker jag.

 
Tess

Tess

4 december 2007 16:32

Ah, så det kändes för kallt ... synd. Vi funderade också på ett "murrigt" sovrum, men så målade vi golvet svart och då skulle murriga väggar bli för mycket. Så det blev vitt och sen ska det bli en väggmålning när jag har lite tid över (n´är det nu ska bli ...:))

http://www.malika.se

 
Miniu

Miniu

4 december 2007 19:17

Tipsar om Laura Ashleys kollektioner och även Sanderson, mycket snyggt och burrigt!
Klassiskt!

Lycka till i tapetdjungeln!

http://miniu.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

5 december 2007 20:50

M!>>Så sant, så sant! Försöker lugna ner mig lite nu och siktet är inställt på tapeter i en varm brun nyans. Lite "murrigt" ska det bli, men är det någonstans man kan ha det så är det ju i just ett sovrum tycker jag! :-D Tack!

Tess>>Ja, tyvärr. Jag blev väldigt besviken när jag såg det själv och den lila färgen.. nja.. den var inte lika snygg tycker jag... Häftigt med svart golv! Jag beundrar folk som orkar och hinner hålla på med hem och renovering när de har barn. Själva hinner/orkar vi knappt utan.... KRAM och hoppas ni mår bra!

Miniu>>Tackar så jättemycket för tips! Ska tillbaka till färgaffären imorgon med tapetböcker jag lånade sist.. och välja nya! *s* ;-P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards