Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 5 december 2007

Nytränad!

Av grodis - 5 december 2007 19:54

Det är mycket nu.

Hemma jobbar maken och min pappa på hårt om kvällarna. Jag sköter markservicen. På jobbet är det massor med jobb och jag känner att jag inte riktigt är på topp vad gäller koncentrationen nu för tiden, inte så konstigt kanske..?


Igår när jag träffade de tre andra tjejerna från Adoptionsgruppen (en träff som för övrigt var lika trevlig som den brukar vara!) så slog det mig att jag inte ens har med mig mobilen vart jag än går!? Det BORDE jag ju ha, som ju faktiskt ÄR i väntans tider och mot all förmodan så KAN ju telefonen ringa när som helst. Men nu när väntetiderna blir allt längre, längre och längre så är det precis som om jag inte fattat det än... Men visst, mobilen borde jag ha med mig vart jag än går redan nu, för det var inte länge sen ett par fick barnbesked från Bolivia efter bara 3-4 månaders väntan, så det HÄNDER ju.... Får skärpa mig där... *sätter genast mobilen på laddning för den är totalt urladdad*


På tal om urladdning så har jag tränat på Itrim ikväll efter jobbet! Bra mycket fler människor där på kvällen än på lunchen och det var nästan en person vid varje maskin. Inte så jättekul om ni frågar mig, men helt OK. Man är liksom inne i sin egen värld när man är där och tränar. Det värsta är väl om man får en människa till vänster om sig som är "i vägen" och inte flyttar på sig "fort nog" när det är dags att byta maskin. För er som inte vet så är det cirkelträning på Itrim som gäller. Maskiner och mattor/stepup-brädor står i en ring och varannan är alltså en slags styrketräningsmaskin och sen varannan stepup-bräda eller matta.

I början hade jag en äldre man flåsandes i nacken, men då jag efter första varvet drack vatten och kollade pulsen så valde jag att börja ett par stationer ifrån honom så då blev det inte lika stressigt. Skönt att träna, särskilt efter en frustrerad dag på jobbet som denna..!


Nu är det dags att värma upp lite kantarellsoppa och duka fram åt arbetarna på övervåningen! ;-)

 
 
Miniu

Miniu

5 december 2007 21:36

Låter bra med cirkelträning. Vi som inte har Itrim här i norr får klara oss med Friskis gym, och det går helt bra det också.

Bäst att du sätter på mobilen och har den med dig... väntans tider.
Jag förstår att uttrycket "inget är som väntans tider" känns lite blaha.

Trevlig kväll!

http://miniu.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M!

5 december 2007 23:38

Åh vad det låter gott med kantarellsoppa! Lyckliga ni :-)
Visst måste du ha mobilen med dig - överallt *tycker*. Tänk OM........ man vet ju inte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards