Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 29 december 2007

Min lördag...

Av grodis - 29 december 2007 21:47

...fortsatte i lugnets tecken.

Tog min lilla röda "fara" och drog in till andra sidan stan och IKEA för att lämna tillbaka ett par kuddar, gardiner och en rullgardin som jag köpt till nya sovrummet men inte blivit 100%-igt nöjd med. Det var sjukt mycket folk på IKEA och det köpcentrum som det ligger i, och först tänkte jag bara vända hemåt igen, men beslöt mig sen för att gå in i gallerian och kolla lite REA. Hittade i n g e n t i n g. Bara en massa fula kläder... eller så var de snygga men i stl XS/S och det går inte på långa vägar så det var bara att glömma. Plånboken blev glad iallafall för jag gjorde slut på 25:- idag, och det var på en fika för mig själv inne på IKEA.


På vägen hem ringde jag E och kollade läget med henne och hennes lilla A, snart 3 veckor. De skulle precis till att äta mat från Pizza Hut så jag köpte med mig en hamburgare från Burger King (jösses vilken skräpmat det blivit nu 2 dagar i rad...) och åkte hem till dem och hälsade på. Deras lilla A är helt ljuvlig. En liten näpen tjej med bestämd uppsyn och den sötaste av munnar och en liten uppnäsa... för att inte tala om allt HÅR! Jösses.. en liten trollunge tror jag bestämt. Hon är som sagt var helt underbar och min längtan blir ju inte mindre direkt... Så liten, så liten... men ger mig såna varma känslor inombords...


Väl hemma igen så monterade jag ihop två nya bordslampor till sovrummet som jag köpte på IKEA och tog mig sedan ett glas rött, och här sitter jag nu och bara.. sitter. Jag är urtråkad. Finner ingen ro till att läsa.. eller titta på TV.. eller något annat...


Jag bara... är.

Det är ... inte kul.

Inte idag.


Sova snart..?

Ja, det får bli så....

 
 
Pipeline

Pipeline

30 december 2007 11:41

Klart jag vill. Nu kör vi! Dig, mig och våra bloggar emellan så är det inte så många andra som är invigda i mina planer. Darlingen förstås eftersom han inte får steka med margarin i en teflonpanna längre. (Vad är det med män och smör?!?)

I övrigt tänker jag inte berätta det för alla och envar. Behöver göra på ett nytt sätt. Alla andra gånger har ju misslyckats. Jag lyckades sluta röka på det viset, dvs inte göra så stort väsen av det. Ska agera som om det vore det naturligaste i hela världen att göra det. Jag menar - vem berättar för hela världen vad som ska ske på toaletten?

http://pipeline.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards