Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2006

Kapitulerar!

Av grodis - 19 oktober 2006 10:46

Jag började ju med minipiller (Cerazette) i söndags och har alltså bara tagit 4 piller än så länge. Redan kan jag känna förändringar i kroppen! Och det är INTE förändringar jag välkomnar direkt....1) Svullen2) Humörsvängningar3) Brösten har vuxit (behöver INTE det!)4) Vikten har ökat drygt 1,5 kg på några dagar *suckar*Jag GER UPP! Kapitulerar... Vad sjutton ska jag göra??! Jag har redan 20-25 kg extra att bära omkring på och det minsta jag behöver är fler! Jag kämpar med min övervikt, men går inte ner ett gram! Behöver bara TITTA på godsaker/vin/mat så går jag upp! :-(Alltså, är det så att jag går upp massa kilon av dessa Cerazette så skiter jag fullständigt i dem! *suckar* Men just det att brösten vuxit så.. varför?! Redan? Så här kort tid efteråt? Inbillning..? Nej, tyvärr...Jag tänker avregistrera mig hos Viktväktarna idag. Jag ger upp. Jag har sen i augusti gått ner skrattretande lite (typ 1 kg eller så..) och anser inte att det är värt att lägga ner 350 spänn i månaden på att skämmas på en våg inför allmänheten. Hädanefter väger jag mig hemma och ALDRIG någonsin mer ska jag kliva in hos VV igen! 3 gånger på raken har jag anmält mig där och misslyckats. Aldrig mer!

 
 
Ingen bild

Cat

19 oktober 2006 12:32

Om du vill så kan du ju maila mig, så kanske vi kan peppa varandra?
Vet ej om mitt mail nått dig el inte (el så kanske du inte vill ha kontakt?) Men jag finns där om du vill ha viktstöd el bara prata om hur "knäppa" kroppar vi verkar ha (det låter exakt som min kropp;O(()
Kram

 
Ingen bild

Grodis

19 oktober 2006 13:20

Catvännen! Jag är otroligt ledsen att jag inte tagit mig tid att maila dig. *skäms* Jag är URUSEL på just mail! Bättre med msn... *blink* Har du msn? Lägg isåfall till mig med min mailadress där så addar jag dig bums! Så kan vi surra knäppa kroppar där... ;-)

Stor kram och förlåt återigen! Det är inget mot dig alls!

 
Ingen bild

Cat

19 oktober 2006 14:12

Åh gumman vad glad jag blir att det är på det viset. Jag började bli virrig och orolig att jag hade skrivit ngt jättedumt och gjort dig ledsen.
Att du inte har tid att maila är mer än okej, är jättelugnt, bara jag vet att du fått mailen sas ;O))
Puh nu kan jag andas ut och sluta oroa mig.
Jag har MSN ja. Sköt om dig nu så hörs vi av. Varm kram

 
Tess

Tess

19 oktober 2006 14:14

Jag mådde inte heller bra av de pillrena, åt bara några veckor-en månad och sen slängde jag dom. Tänker på dig vännen.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Fien

19 oktober 2006 15:50

Hej grodan! du får gärna adda mej på msn fien_83@hotmail.com vikanske kan peppa varandra jag har ca 35-40kg som inte vill försvinna och jag går oxå upp av att se godiset!
Stor styrke kram till dej=)

 
Magda

Magda

19 oktober 2006 17:24

Tänk på hur många som skulle bli överlyckliga av större bröst! :) Förstår din frustration över att inte gå ner. VV kanske inte passar dig, har du provat på GI eller någon annan metod?
Själv följer jag ingen metod utan använder sunt förnuft. Inget godis, chips, pizza o fet mat. Promenader i massor. Låter så lätt när jag skriver det så....men för mg ghar det funkat. Har gått ner drygt sju kilo.

Pepp till dig!

http://magda.bloggagratis.se

 
Nina & co

Nina & co

19 oktober 2006 19:23

Hej Grodan! Hittade hit vi wallskogs blogg! :)
Måste bara säga att jag fixade inte cerazette heller, mådde skit av dom! :(
Kram på dej!

http://ninizz.wordpress.com

 
Ingen bild

Grodis

20 oktober 2006 11:23

Tess>>Usch då.. då får vi hoppas att det bara är menskänningsbesvär jag har och inte pga minipillren... låter inget kul.. :-( Jag avvaktar lite till... Kram!

Magda>> Jag har provat GI, men inte på "allvar". Just nu ska jag dock bara vara lite och försöka göra bra och sunda val... Måste få vila lite och inte vara så hård mot mig själv tror jag... Duktig du varit som gått ner så mycket! Heja!
KRAM"

Nina & co>>Heeej! Längesen ju! Kul att "se" dig! Hoppas allt är bra med er! Trist att höra att Cerazette inte var något för dig heller.. Jag ska stå ut lite till.. o se om det verkligen är dem eller om det "bara" är mensen som spökar... Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards