Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2006

Rensning...

Av grodis - 22 oktober 2006 00:19

Idag blev en dag av rensning. Rensning av garderoben och alla mina kläder (och annat..) på kattvinden... Då hittade jag dessa små, små kläder.. i stl. 50-56... som vår älskade och saknade Viktor skulle fått ha på sig om han hade fått leva... Det smärtade mig enormt att hitta dem, då jag faktiskt helt glömt bort dem. Små underbara body´s, ett par små tofflor, en liten mössa, byxor.. som han skulle haft på sig när vi skulle åka hem från BB hade jag tänkt. Dessa köpte jag vintern 2001/2002 på Guppi när Viktor låg och sparkade i magen... *tårar*Nu kommer inte ens ett syskon kunna ha dessa små kläder, för han/hon kommer säkert vara minst ett halvår.. Kläderna kommer aldrig komma till användning.. sorgligt... Jag har inte hjärta att ge bort dem - ej heller kasta dem... Gör så ont, så ont!F-n vad jag saknar dig, Viktor!! Önskar så att du vore här... :´-(

 
 
Elin

Elin

23 oktober 2006 10:00

Jag kan inte ana hur jobbigt det måste vara att se kläderna nu. Kram vännen!!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

solna-madde

23 oktober 2006 14:49

Det smärtar så oerhört att läsa om din sorg och saknad. En våg av maktlöshet sköljer över mig, inget jag gör eller säger lindrar det onda.
Spara du kläderna. Det skulle jag ha gjort.
Många innerliga kramar till dig min vän!

 
Tess

Tess

24 oktober 2006 11:21

Ja, spara dom. Viktors syskon kommer att vilja höra er berätta om Viktor många gånger i framtiden och kanske någon gång passar det att visa de fina kläderna som hans mamma köpte till honom.

Tänker på dig vännen.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Cat

24 oktober 2006 15:21

Tårarna rinner nedför mina kinder och jag är så himla ledsen för eran skull, finns inga ord........det gör bara så ont.

Spara absolut kläderna, det är Viktors kläder och era minnen. Och en dag får ni visa dem för Viktors syskon och sedan kanske barnbarnen.

Tänker massor på er och på Viktor som rört så många människor och hjärtan trots den alldeles för korta tiden han var här på jorden, han är i så mångas minnen och hjärtan.
Varmaste kramar

 
Ingen bild

Grodis

25 oktober 2006 13:28

Tack kära vänner.. Jag har vikt ihop och packat ner dessa små kläder igen. Lagt i en låda och kommer så småningom ta upp dem igen och säkert gråta en skvätt till... och visa dem för Viktors lillebror/syster. *hoppas o ber för att det blir så*

Tack snälla ni!! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards