Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under oktober 2006

Av grodis - 12 oktober 2006 12:19

Fortfarande rejält förkyld och med en hosta som är så jäkla dryg! Jag vill INTE vara sjuk mer!! Huvudet spränger när jag hostar och kallsvetten rinner... och jag som räknat med att jobba imorgon, börjar mer och mer inse att jag kommer få vara hemma och kurera mig även då. *suckar* En hel veckas sjukskrivning.. som kommer på novemberlönen = lagom när man ska köpa julklappar = Jippiiie.... :-(*LESS*

Av grodis - 11 oktober 2006 20:02

Mmmm...första brasan tände maken ikväll.. Den värmer skönt i ett hus utan element.. Fick nyss en god kopp thé av maken också så nu ska vi mysa framför tv:n och kolla favvoprogrammet "Roomservice"!

Av grodis - 11 oktober 2006 16:33

..sträckläste boken och den var jättefin, underbar och tankeväckande! Tack återigen snälla M!Tur man snörvlar så mycket ändå, så det är inte så stor skillnad... ;-)Ikväll får maken den att läsa innan han somnar, om han inte somnar i soffan som vanligt förstås.. *hehe*

Av grodis - 11 oktober 2006 13:43

Idag kom denna bok med Posten! Från en god vän jag lärt känna via nätet och som i sin tur adopterat en underbar liten tjej. Jag visste att hon skulle skicka denna för hon mailade mig förra veckan och frågade om jag hade den, men hade ändå lyckats glömma bort totalt - så det blev en glad överraskning! Nu ska jag bädda ned mig i soffan och läsa den!Tusen, tusen tack M med L!!*kram*

Av grodis - 11 oktober 2006 12:46

..på att vara sjuk nu. Idag vaknade jag och kände mig ganska OK. Tills telefonen ringde och jag började prata - då blev det som sandpapper i halsen och strax efteråt började jag hosta en hosta som börjar långt ner i bröstet. Tog en lång varm dusch (den första på flera dagar...) och efter den har det lossnat "både här och där".Feber har jag fortfarande, ligger runt 38 grader... så det blir tyvärr till att ställa in Spanskakursen ikväll. *suckar* Typiskt...Har gjort om bloggen lite förresten. Rätt snyggt om jag får tycka själv? ;-) Kul när man fick välja egen bakgrund! *tummen upp till bloggagratis*

Av grodis - 10 oktober 2006 14:52

..för det finns inte på världskartan att jag INTE känner hunger??! Men det är ett faktum. Jag är INTE hungrig, jag är INTE törstig, jag är INTE ens sugen på något gott!?Hmmmm....Någon som har tips om hur man får stopp på en RINNANDE näsa förresten? Jag börjar bli trött på denna öppna kran och det börjar bli rött och sårigt också...*deppar o tycker synd om mig själv*Iskallt och jävligt är det här hemma också, för vi har INGA element!! :-( *fryser häcken av mig snart*

Av grodis - 10 oktober 2006 12:03

Nu vill jag inte vara med mer! *ynklig*Näsan rinner i ETT och jag vet inte hur många meter (rullar) papper som gått åt!? Halsen retar också och skapar en torr hosta så jag kan inte sova på nätterna. Feber hade jag igår kväll också - 38,3... Noll aptit, men glass är gott och lenar en sårig och ond hals...Jag vill bli frisk - NU!!

Av grodis - 9 oktober 2006 21:15

Så ÄNTLIGEN.. är projektet halsduk avklarat!Sen att det tagit mig TRE ÅR att sticka denna behöver vi inte tala så högt om... ;-)Faktum är att detta har varit ett projekt när jag besökt min farmor i norrland, och då inte de gånger jag varit där på sommartid utan höst/vinter. Alltså har inte tillfällena varit så många. När vi var där i september så hjälpte farmor mig att sticka klart de sista varven och ikväll har jag suttit och gjort slutfinishen; nämligen att fästa alla trådar och tillverkat fransar!Nu är den klar alltså! Till makens stora glädje.. ;-)Dessvärre ville han inte vara med på bild och vara modell *fegis* så jag la bara upp den på köksbordet och fotograferade den. Inte så pjåkig för att vara stickad av en som INTE kan sticka va? ;-)

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards