Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg under december 2006

Av grodis - 11 december 2006 08:28

Längtar du också efter en vinter med snö?Klicka isåfall på den här länken och skriv sedan in ditt namn! ;-)http://www.star28.net/snow.html

Av grodis - 10 december 2006 11:19

Bara 2 veckor kvar till julafton... Känns det konstigt eller känns det konstigt!? Idag är det iallafall "bara" 4-5 plusgrader ute, men julkänslan lyser med sin frånvaro här. För att bättra på den så gott det går ska här spelas julmusik och bakas lussebullar idag tänkte jag! :-)Dopet igår var fantastiskt fint och stämningsfullt i ett gammalt missionshus. Det visade sig att mamman och pappan gift sig där för 15 år sen! Härligt! Samme präst döpte nu den lilla tjej som var gårdagens huvudperson och hon fick de fina namnen Olga Liv Hvilja! Allt var så fint men enkelt ordnat. En ung tjej satt och spelade cello och det var levande ljus i salen.. granris... och så en klädd julgran i ena hörnet. Vi sjöng "Tryggare kan ingen vara" och tjejen på cello spelade "Älska mig". Hviljas morfar hade hämtat hem vatten från en å i Lofsdalen som Hviljas mormor hällde i dopfunten. Så otroligt fint genomtänkt... När Hvilja blivit döpt tändes så storasysters (som är en liten änglatjej) ljus först och sen Hviljas ljus. Då grät jag. Så starka känslor...så rörande... så vackert. Vi avslutade med att sjunga "Nu tändas tusen juleljus".Jag och maken hade tillsammans med Soff78 och hennes man köpt en doppresent ihop; en skyddsängel i guld med kedja som vi tillsammans hängde runt Hviljas lilla hals. En fin symbol - speciellt i detta sammanhang. :-)Julbordet igår kväll var också jättetrevligt och vi åt, åt, åt, åt, åt... jösses! Jag var chaufför så jag sparade in några kalorier på att inte dricka öl/snaps iallafall.. hehe...Nåväl, det blir nya och ALLVARLIGA tag med vikten efter jul/nyår för nu ska jag jäsa deg! ;-PMysig 2:a advent allesammans!Bilden kommer från arla.se

Av grodis - 9 december 2006 11:45

Idag är det fullt upp. Kl. 14.00 ska vi på dop av en mycket speciell liten tjej som ska få det underbara namnet Hvilja. Lilla Hvilja är nämligen inte vilket barn som helst, utan har kämpat väldigt hårt för att komma till världen. Jag vill inte skriva mer ingående än så, för det känns lite för privat. Hvilja har en storasyster, som vilar ett par rader nedanför vår Viktor på kyrkogården... Jag kommer gråta på detta dop, ett mycket känslosamt och vackert sådant är jag säker på att det kommer bli...Efter dopet och dopkaffet ska vi bege oss ner på stan och så ska min far bjuda mig och lillebror med respektive på julbord på en av stadens restauranger och det ska också bli jättemysigt och trevligt. En slags "lilla julafton" då min far inte är hemma i jul utan bestämt sig för att flyga upp till Lappland och sin mor (farmor) och min farbror med familj. Jag skulle så gärna följt med dit, men det går tyvärr inte i år...Ha en finfin lördag allesammans!*KRAM*

Av grodis - 8 december 2006 10:23

Tack vare hjälp från en nätvän (TACK vännen!) så har jag nu äntligen fått tid för vår läkarundersökning som ingår i vår hemutredning! Dessutom till halva priset som jag först fick uppgift om ... Till slut blev det 800:- för oss BÅDA och sen får vi även rabatt på besök nr 2 och då behöver dessutom bara en av oss åka. Finfint! De skulle skicka hem en remiss för HIV-test som vi måste avklara senast 2 veckor innan besöket. Den 11 januari ska vi dit och jag kan lova att jag kommer gå på pulverkur ett par veckor innan.... ;-/

Av grodis - 7 december 2006 15:33

Ikväll ska jag på fikadejt med några tjejer. Vissa av dem har jag träffat förut, andra är nya ansikten för mig. Ska bli jättespännande och trevligt!Det är ett s k "vänta-barn-från-andra-sidan-jorden-fika"! då vi alla är någonstans i adoptionsprocessen. :-) Ska bli jättespännande att få höra allas berättelser och erfarenheter och jag gissar att det kommer tåras ögon även ikväll... *hormonstinn... eller är det PMS?*

Av grodis - 7 december 2006 13:47

Det kommer sändas en serie i 2 delar på TV4 om Adoption den 11 och 18 december kl. 21.00 Den heter Längtans Barn och ska enligt uppgift bara en "känslofylld skildring av vad man går igenom som adoptivförälder. Ovissheten, väntan på barnbesked och väntan på det ögonblicket då man för första gången får träffa sitt/sina barn".Snacka om att jag kommer sitta bänkad framför tv:n med en ask näsdukar! ;´-)

Av grodis - 7 december 2006 11:59

Vi är (alltför) många föräldrar som mist våra små barn och nu har en tjej skapat Änglarosetten. Den kostar 50:- och pengarna går till Spädbarnsfonden, Hjärtebarnsfonden eller Annan Fond. Som köpare väljer Du själv vilken fond Du vill donera pengarna till.

Av grodis - 6 december 2006 14:12

Jag och min vän Soff är tossigt galna i Idol-Markus! ;-)Nu har vi hängt på låset (på Ticnet.se) och bokat biljetter till Markus konsert i vår stad den 18 mars! Whoooohoooo! Kameran ska med och såklart några näsdukar att torka tårarna (och dreglet.. ;-)) med... *hehehe*Go Markus, Go Markus, Go Markus!Längtar redan till mars.... *mjaaaaauu....*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards